סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מאלדר וסקאלי תיקים באפלה
מאלדר וסקאלי ב"תיקים באפלה" (יחצ)

מאלדר וסקאלי, מאחוריכם: הפנטגון הקים יחידה לחקר עב''מים

ברקע המספר ההולך וגדל של תופעות ועצמים בשמי ארה"ב, הודיע הפנטגון על הקמת יחידה ייעודית לבחינת הנושא; גם נאס"א הקימה באחרונה פאנל של מומחים שמשימתו לחקור את האירועים האלה

הפנטגון הודיע רשמית על הקמת יחידה לחקר ומעקב אחר עצמים בלתי מזוהים באוויר, בחלל ומתחת לפני הים וכאלה שעוברים ביניהם, כך מדווח אתר space.com - במה שעשוי אולי להישמע כמו פרק בסדרת "תיקים באפלה" (X-Files) המיתולוגית.
מתברר שעצמים בלתי מזוהים או כפי שהם מכונים בשפה הרשמית של המשרד - תופעות אוויריות לא מזוהות (UAP) - הפכו לבעיה אמיתית עבור פקידי הממשל האמריקאי. אפילו הקונגרס ערך בחודשים האחרונים חקירות ודיונים בנושא, בהם כאלה חשאיים לחלוטין שעוררו את סקרנותם של חובבי תיאוריות הקונספירציה.
הבעיה האמיתית היא שרבים מודאגים מכך שהמרחב האווירי האמריקאי הפך ללא בטוח. ישנו גידול ברור בתיעוד של תופעות או עצמים בשמי המדינה וכמובן שהפנטגון מעוניין לברר עד תום את המקור שלהם. בחלק מהמקרים יכול להיות שמדובר בתופעות טבע שעשויות לסכן את התעופה האזרחית או הצבאית. במקרים אחרים יכול להיות שמדובר בחלקים של לוויינים שהתפרקו וחזרו לאטמוספירה. ויכול להיות גם שמדובר בכלים ניסיוניים של מדינות זרות כגון סין. רוסיה כבר חשפה שיש לה טילים היפרסוניים שמסוגלים לנוע במהירות גבוהה מאוד - פי כמה וכמה ממהירות הקול - ופיתוחים של כטב''מים מעין אלה עשויים להעניק יתרון אסטרטגי ליריבי אמריקה למשל.
הכינוי הרשמי של המשרד הוא All-domain Anomaly Resolution Office או המשרד לפתרון אנומליות בכל תחום - הידוע בראשי התיבות AARO. הוא פועל תחת הסמכות של תת-מזכיר ההגנה לביטחון ומודיעין. למשרד יש שש משימות עיקריות: ניטור, איסוף, ודיווח; פיתוח ועיצוב מערכות; מיטיגציה ומיגור; ממשל, ולקינוח מחקרי מדעי וטכנולוגי. במילים אחרות, אם אכן יופיע חייזר או חללית שתתרסק כאן, זה המשרד שישלח את הצוותים לחקור אותו. סוג של Men in Black אבל אמיתיים.
כאמור, מדובר ביוזמה חדשה שכנראה מגיעה לאחר שזרועות ממשל אחרות כבר החלו להראות עניין בנושא. נאס''א למשל הקימה ביוני האחרון פאנל של מומחים שמשימתו לחקור את האירועים האלה. באופן פרדוקסלי בארגון מעוניינים דווקא להסיר את הסטיגמות המוכרות מהעיסוק בנושא, אבל זה לא קל. לאחרונה התברר שאחד מהמומחים שהובילו את יוזמת הקונגרס הוא אסטרופיזיקאי, טראוויס טיילור, שבזמנו החופשי קידם תיאוריות על ביקורי חייזרים ועב''מים, בין היתר במסגרת סדרת הטלוויזיה של ערוץ ההיסטוריה "חייזרים עתיקים", שרוב המופיעים בה נחשבים לסוג של תמהונים בקרב הממסד המדעי.
וכמובן שאי אפשר בלי נקודה ישראלית: אבי לואב, אסטרופיזיקאי מוכר ומוערך מאוניברסיטת הארוורד, שיתף פעולה עם טיילור באחד מהכנסים שלו ואף גייס מיליונים לפרויקט בשם גלילאו שמיועד לתור את השמיים לזיהוי עב''מים. לואב ידוע כמי שלא בוחל בשיתופי פעולה עם מקדמי תיאוריות ביקורי חייזרים ואף כתב על כך לא מעט בעצמו במקביל לעבודתו המוערכת והמדעית לחלוטין בממסד האקדמי.