סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

לאחר גל הפיטורים וביטול ההנפקה: חברת סייבריזן מחפשת רוכש

חברת הסייבר הישראלית גייסה לשם כך את בנק ג'יי.פי מורגן, על רקע הביקוש הגובר לרכישות משמעותיות בתחום; לאחרונה פיטרה כ-100 מתוך 1,500 עובדיה בעקבות האטה בצמיחת ההכנסות

חברת הסייבר הישראלית סייבריזן (Cybereason) מחפשת רוכש ואף שכרה לשם כך את בנק ההשקעות האמריקאי ג'יי.פי מורגן. על פי דיווח באתר CRN, החברה שתכננה הנפקה בשווי של כמה מיליארדי דולרים הבינה שתוכניתה לא תצא לפועל וחשה האטה בצמיחת הכנסותיה, אף שיש כיום ביקוש לרכישות משמעותיות בתחום הסייבר.
לאחרונה פיטרה החברה כ-100 מתוך 1,500 עובדיה, מתוכם כמה עשרות בישראל והשאר בארצות הברית ובאירופה.
סייבריזן פועלת בשוק ההגנה על נקודות הקצה בארגון, בו פועלות גם חברות דוגמת קראוד סטרייק וסנטינל וואן. בעבר הוערך שווי החברה בכ-3 מיליארד דולר והכנסותיה בכ-100 מיליון דולר בשנה.
ב-2021 גייסה החברה 275 מיליון דולר בהובלת Liberty Strategic Capital, קרן הון סיכון פרטית שהוקמה על ידי שר האוצר האמריקאי לשעבר, סטיבן מנושין, שמכהן כמנהל שותף. בסבב השתתפו גם הקרנות Neuberger Berman, Irving וכן סופטבנק. החברה גייסה 389 מיליון דולר מאז הקמתה בשנת 2012. היא נוסדה על ידי שלושה שותפים ישראלים - ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית ויוסי נער.
הפטנט שעומד מאחורי הטכנולוגיה של סייבריזן (MalOps) מאפשר הצגת תמונת מצב מלאה על אירוע התקיפה במסך אחד, במקום במאות התרעות שונות. בעזרת המידע הרב שנאסף בזמן אמת, המוצר מזהה התנהגויות חשודות ומציג את השתלשלות האירוע. הפלטפורמה מאפשרת לארגונים לפקח באופן רציף מערכות שונות ולעצור תקיפות לפני שנגרם נזק.