סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
הייטק פיטורים משרד ריק שבוע עבודה מקוצר
אילוסטרציה. החברה לא הצליחה לגייס הון (צילום: גטי אימג'ס)

חברת הסטארט-אפ Tenurex נסגרה; לא הצליחה לגייס הון נוסף

החברה גייסה עד היום 5 מיליון דולר, ובשיאה העסיקה 20 עובדים. המייסד והמנכ"ל יזהר אריאלי: "כישלון הוא חלק מהמסע היזמי"

"חברת הסטארט-אפ הישראלית Tenurex סגרה את שעריה מפני שלא הצלחתי לגייס הון נוסף", כך נכתב בפוסט שפרסם מייסד החברה והמנכ"ל שלה יזהר אריאלי. בשיחה עם "כלכליסט" אמר אריאלי שזו תקופה קשה מאוד לחברות צעירות, והוא חושש שזה יקרה לעוד רבות. החברה פיתחה טכנולוגיה שרצתה לשנות את האופן שבו בנקים ומוסדות פיננסיים מתקשרים זה עם זה בכל הנוגע להעברות בנקאיות ולחשבונות המופרדים של הלקוחות.
החברה גייסה עד היום 5 מיליון דולר, ועם משקיעיה נמנו קרן -VentureIsrael. Fintop Capital ועוד. בשיאה העסיקה החברה כ-20 עובדים, אשר לדברי אריאלי נאלץ לפטרם לאורך הדרך. "בחודש מאי יצאנו לגיוס של 15 מיליון דולר, אך מהר מאוד הבנתי שזה לא אפשרי ובחרתי לנסות שוב סכום נמוך משמעותית, והרבה משקיעים שאליהם פניתי בתחילת הדרך התברר שכבר אינם פעילים".
בפוסט כתב אריאלי: "בלב כבד אני חייב לחלוק את הבשורה שנאלצנו לסגור את שערינו בגלל חוסר מימון. זו היתה החלטה קשה והחלטה שהכבידה עליי במשך זמן מה. נאבקנו להביא השקעות חדשות בשבעת החודשים האחרונים, פיטרנו אנשים נהדרים מדי חודש, לא לוקחים משכורת, ומנסים להגיב לשינויים המהירים בסביבת המאקרו ובתיאבון הסיכון של המשקיעים.
"ראיתי הרבה עמיתים שחוו, כמוני, את המאבקים של ניהול סטארט-אפ. עם זאת הם לא רוצים לחלוק את הכישלונות שלהם עם אחרים, מחשש שהם ישקפו אותם בצורה גרועה או יפגעו במוניטין שלהם. זוהי חשיבה נפוצה אבל מוטעית. כישלון הוא חלק מהמסע היזמי, וזה משהו שעלינו לאמץ כשאנו מתקדמים.
"להיות יזם זו אחת העבודות הקשות והצורכות ביותר בעולם. זה מחייב אותנו להתמודד עם הלא נודע בכל דקה בחיינו ולחתור להצלחה ללא הרף. אולם השאיפה הזו להצלחה עשויה לעלות לעתים קרובות הן רגשית והן נפשית. חשוב למייסדים אחרים לראות שהם לא לבד במאבקיהם ושגם הסטארט-אפים המבטיחים ביותר יכולים להתמודד עם אתגרים וגם לסגור פעילות.
"לכולכם שנאבקים עכשיו, זכרו שזה בסדר להיכשל; העומס הרגשי שמגיע איתו הוא משהו שכולנו חייבים להתמודד איתו בשלב מסוים בקריירה שלנו. הבושה שאנו חשים לעתים קרובות כשדברים לא מסתדרים כמתוכנן אינה במקום, ועלינו להכיר בכך שהיא פשוט חלק מהתהליך. לסיכום, אני רוצה לעודד מייסדים אחרים להיות פתוחים לגבי ההתמודדויות והכישלונות שלהם ולשבור את הסטיגמה סביב כישלון בעולם היזמות. על ידי שיתוף החוויות שלנו נוכל ליצור קהילה תומכת ומבינה שבה נוכל ללמוד אחד מהשני ולצמוח יחד".