בלעדילאחר עשור של פעילות: הסטארט-אפ של ציון ברוך וירון גביש נסגר
בלעדי
לאחר עשור של פעילות: הסטארט-אפ של ציון ברוך וירון גביש נסגר
רובוהולד עסקה בפיתוח אפליקציה המסייעת להתמודדות עם מענה אוטומטי של שירות לקוחות. מעבר לגביש וברוך, החברה כוללת 16 משקיעים נוספים שרובם הצטרפו בתחילת 2016
הסטארט-אפ של ציון ברוך (3.9%) וירון גביש (20%) נסגר והותיר אחריו שובל של שותפים עסקיים מאוכזבים. לכלכליסט נודע כי רובוהולד נסגר מרצון לפני מספר חודשים לאחר עשור של פעילות.
רובוהולד עסקה בפיתוח אפליקציה המסייעת להתמודדות עם מענה אוטומטי של שירות לקוחות בחברות מסחריות. ללקוחות האפליקציה התאפשר שלא להמתין למענה אנושי בשירות הלקוחות, מאחר שהאפליקציה הייתה מחברת אותו לשיחה מחדש רק לאחר שזיהתה מענה אנושי של נציג החברה.
על פי דף הפייסבוק של רובוהולד המיזם בשיאו שיתף פעולה עסקית עם מספר חברות גדולות בינן הוט, מגדל חברה לביטוח, אתר מקצוענים, UPS ושופרסל. שיתוף פעולה עם החברות המובילות במשק היה גם המקור ההכנסה של רובוהולד, בעוד הראשונות שילמו על חיבור לאפליקציה, תמורת האפשרות לקצר את זמן ההמתנה של הלקוחות ושיפור מוניטין השירות של החברה.
אולם למרות ההחתמה של חברות מובילות, לכלכליסט נודע כי לאורך שנות פעילותה לא הצליחה החברה לייצר הכנסות משמעותיות שהסתכמו מדי שנה בפחות ממיליון שקל. בתוך כך, האפליקציה צברה הפסדים לאורך שנת 2020 ו-2021 של יותר מ-3 מיליון שקל.
על פי הערכות בשוק, הסטארט-אפ לא הצליח לצבור מומנטום מאחר שהשית את עלויות השיחה על החברות. כלומר מעבר לתשלום על שיתוף הפעולה, החברות הצטרכו גם לרכוש חבילות תקשורת של טלפונים קוויים. "המוצר עבד טוב, אבל התזמון שלו היה בעייתי. הפעילות המשמעותית של הסטארט אפ והיקף השימוש בו נעשו ב-2018 ו-2019. אך עם הגעת הקורונה ב-2020, החברות איבדו עניין בפיתוח נוסף של שירותי לקוחות שאינו אינטרנטי – העולם עשה שיפטינג והמוצר הפך ללא אטרקטיבי" הסביר מקורב לחברה שהוסיף כי כאשר חברת התקשורת הוט החליטה לסיים את ההתקשרות, בסוף 2022 הוחלט להתחיל בהליך סגירה שהסתיים ברבעון השני של השנה הנוכחית.
ככל הידוע רובוהולד לא יצאה לסיבובי גיוס משקיעים, אולם כשנה לאחר הקמתה מכרה מניות למשקיעים חיצוניים תמורת מיליוני שקלים. על פי המידע של רובוהולד, מעבר לגביש וברוך, החברה כוללת 16 משקיעים אחרים שרובם הצטרפו במרץ 2016. משקיעים שאיבדו את כספם ופנו לכלכליסט חשפו כי רכשו מניות לפי שווי חברה שנאמד ב-8 מיליון שקל, אולם גביש סירב לאשר את השווי. המשקיעה המשמעותית ביותר בסטארט אפ מעבר למייסדים היא חברת עלי שלכת (16%) שמציעה שירותי קבורה אזרחית.
רובוהולד הוקמה על רקע תודעת השירות הנמוכה של גופים גדולים בכל הנוגע למוקדי טלפון – בעיקר בשוק התקשורת המקומי. ביולי 2019 נכנס חוק להגנת הצרכן שמגביל את זמן ההמתנה של לקוחות עבור שירות טלפון לכדי עד 6 דקות תוך מתן אפשרות לרגולטור בכל ענף לקבוע את הסטנדרט שלו.