סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות גרינאיי
צוות גרינאיי (צילום: greeneye)

גרינאיי גייסה 20 מיליון דולר לפיתוח טכנולוגיה להפחתת ריסוסי שדות

הגיוס מביא את סך גיוסי החברה ל-45 מיליון דולר. את הסבב הובילה Deep Insight. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לחקלאים לעבור מריסוס אחיד של חומרי הדברה על פני כל השדה לריסוס כירורגי ומדויק רק על העשבים

חברת גרינאיי (Greeneye Technology) שפיתחה טכנולוגייה המפחיתה את כמות הריסוס של חומרי הדברה גייסה 20 מיליון דולר בסבב A. הגיוס מביא את סך גיוסי החברה ל-45 מיליון דולר.
את הסבב הובילה Deep Insight יחד עם המשקיעים הקיימים JVP, Syngenta Group Ventures, Orbia Ventures, אחת מחברות המיכון החקלאי המובילות בתעשייה, FBN ואייל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס לשעבר (כיום חלק מ-Nvidia). משקיעים חדשים בולטים אחרים כוללים את Iron Nation. בשלב הבא של הההתרחבות ייפרסו השנה עשרות מערכות חדשות בשדות החקלאים, שיתמקדו ב-800 מיליון דונם של תירס, סויה וכותנה הגדלים בארה"ב. כחלק מהגיוס, ברק בן אליעזר, שותף מנהל ב-Deep Insight, מצטרף לדירקטוריון החברה.
גרינאיי הוקמה ב 2017 ע"י, נדב בוכר (מנכ״ל), ד״ר יצחק חייט (סמנכ״ל מוצר) ואלון קליין אורבך (סמנכ״ל פיתוח). כאשר מייסדי החברה שירתו יחד בחיל האוויר באותו צוות ביחידה שלדג. החברה פועלת מתל אביב, מעסיקה 50 עובדים, 40 מהם בישראל.
בכל שנה, חקלאים ברחבי העולם משתמשים במיליוני גלונים של קוטלי עשבים – שרובם המכריע מרוסס באופן בזבזני ולא יעיל על אדמה חשופה או על היבול. השימוש המוגבר בכימיקלים גורם לפגיעה משמעותית בסביבה, העשבים מפתחים עמידות לקוטלי עשבים, והנטל הכלכלי על החקלאים גדל משמעותית.
הטכנולוגיה של Greeneye מאפשרת לחקלאים לעבור מריסוס אחיד של חומרי הדברה על פני כל השדה לריסוס כירורגי ומדויק רק על העשבים בשדה. המערכת של Greeneye מתממשקת על כל מרסס קיים ללא תלות בדגם של המרסס והופכת אותו למכונה חכמה.