סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי ווינג קלאוד אלעד בן-ישראל ושי בר
מייסדי ווינג קלאוד, אלעד בן ישראל ושי בר (צילום: עדי לם)

פורשת כנף: ווינג קלאוד גייסה 20 מיליון דולר

החברה שהקימו אלעד בן ישראל ושי בר פיתחה שפת תכנות לתשתיות ענן, המאפשרת לפתחים לבנות מערכות מבוזרות בקלות. "כמתכנתים אנחנו נדרשים להתמודד עם כמות לא הגיונית של דרישות של אבטחת מידע, ניהול הרשאות גישה, תצורת רשת, הטמעה והקצאת משאבים"

ווינג קלאוד (Wing Cloud), שפיתחה שפת תכנות לפיתוח בענן נחשפה היום והכריזה שמאז הקמתה בשנת 2022 היא גייסה 20 מיליון דולר.
שפת התכנות הייעודית לענן שפיתחה החברה בקוד פתוח, Winglang, נוצרה כדי לאפשר למפתחים לבנות באופן נוח ופשוט מערכות מבוזרות המשתמשות בתשתיות ענן.
החברה נוסדה על ידי אלעד בן ישראל (מנכ"ל), מהנדס בכיר לשעבר בחטיבת הענן של אמזון (Amazon Web Services), ושי בר (סמנכ"ל תפעול), יזם שמכר את חברת Aniways ל-Verizon בשנת 2015. משרדי החברה ממוקמים בתל אביב והיא מעסיקה 16 עובדים.
"בשנים האחרונות הענן התפתח לכדי פלטפורמת מחשוב בעלת כוח עצום", אומר בן ישראל לכלכליסט. "עם זאת, כמתכנתים אנחנו עדיין נדרשים להתמודד עם כמות לא הגיונית של דרישות לא פונקציונליות כגון אבטחת מידע, ניהול הרשאות גישה, תצורת הרשת, הטמעה והקצאת משאבים".
הגיוס האחרון לחברה היה של 5 מיליון דולר במאי האחרון בהשתתפות באטר. בין משקיעי האנג'ל שהצטרפו לסיבוב נמנים עמית אגרוואל, נשיא Datadog; ארמון דדגר, מייסד שותף ומנהל טכנולוגיות HashiCorp; בני שניידר, מייסד שותף של Salto; זאק קנטר, מייסד Stedi, ובכירים נוספים בתעשיית הטק. משקיע החברה בסבב הסיד הם Grove Ventures ו- StageOne Ventures.