סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות סייארה
צוות סייארה (צילום: מנש כהן )

הסייבר בוער: סייארה גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של חצי מיליארד דולר

החברה שהקימו ב-2021 יותם שגב ותמר בר אילן פיתחה טכנולוגיה לשליטה בפריטי המידע הרבים שמאוכסנים בפלטפורמות הענן של ארגונים גדולים. בסך הכל היא גייסה עד כה 160 מיליון דולר. "הצלחנו לתת למשקיעים ביטחון שנהיה חברה של מיליארדי דולרים"

גיוס של 100 מיליון דולר הוא תופעה מאוד נדירה בשנת 2023 , מעטות החברות שמצליחות לגייס בסבב B, שאינו סבב מתקדם, סכום כל כך גבוה, אבל סטארט-אפ הסייבר הישראלי סייארה (Cyera) עשה זאת. הגיוס הנוכחי, יחד עם הגיוס הקודם שהוכרז במרץ 2022, מביאים את החברה לסך גיוסים של כ-160 מיליון דולר. לכלכליסט נודע כי שווי החברה בעת הגיוס עמד על 500 מיליון דולר יותר - מכפול מהסבב הקודם.
עם האימוץ של טכנולוגיות ענן והמעבר לעבודה היברידית, לצד ההטמעה הגוברת של כלי בינה מלאכותית (כמו ChatGPT), כמות הנתונים שארגונים מנהלים מתעצמת ותחום הדאטה הפך בשנים האחרונות למנוע הצמיחה המרכזי של החברות המובילות בעולם. לצד הערך העסקי הרב הגלום בכך, קיים סיכון גדול לדליפת מידע כשהמידע הארגוני מפוזר על פני אינספור פלטפורמות שונות - מה שמוביל מדינות ומחוקקים לקדם רגולציות מחמירות.
בשעה שארגונים רבים שואפים לפתוח את הדאטה שלהם למגוון שימושים, הם מוצאים עצמם ללא תמונה מלאה לגבי כלל המידע המוחזק בארגון, האופן שבו הוא מוגן וכל הרשאות הגישה אליו בפלטפורמות השונות בענן ובתוך הארגון. לפי גרטנר, עד 2026 יותר מ-20% מהארגונים בעולם יטמיעו פתרון לניהול אבטחת מידע (DSPM – Data Security Posture Management).
סייארה פותרת עבור ארגונים את האתגר הקריטי של שליטה בפרטי המידע הרבים במיקומים השונים, איתור המידע הרגיש מתוך שלל המידע, לצד ניתוח הסיכונים והאופן שבו ניתן לטפל בהם. החברה בנתה פלטפורמת אבטחת מידע מבוססת בינה מלאכותית, שמספקת תובנות מיידיות לגבי נתונים בארגון ומאפשרות לצוותי האבטחה להבין בכל עת היכן המידע הרגיש נמצא, מי יכול לגשת אליו, כיצד הוא מאובטח, ולדעת על כל חשיפה שעשויה להגביר הסיכון שלו.
לאחר מכן, הפלטפורמה מבצעת אוטומציה לתהליך התיקון כדי לצמצם את משטח ההתקפה, תוך ניצול עוצמתו של הענן ומבלי להסתמך על מאמץ של הלקוח, או ידיעה מוקדמת שלו לגבי המידע שאותו הוא מעוניין לאתר. המערכת נטמעת באופן נוח, מבלי להשפיע על הביצועים של המערכות הרצות, ומכסה באופן אוטומטי ועקבי גם מערכות ופריטי מידע חדשים שיצוצו בענן בעתיד – וכך מונעת דליפה של כל מידע רגיש.
החברה הוקמה בתחילת 2021 על ידי במנכ"ל יותם שגב וסמנכ"ל הטכנולוגיות תמר בר-אילן. השניים שירתו יחד במשך עשור בתלפיות וב-8200, והובילו יחידה חדשה שעסקה בטכנולוגיות ובשיטות חדשניות. כיום החברה מעסיקה יותר מ-100 עובדים, 65 מתוכם במשרדי החברה בתל אביב והיתר בארה"ב. בהמשך לגיוס ההון, היא מתכננת להכפיל את מספר העובדים בשנה הקרובה ולגייס כ-100 עובדים נוספים, מחציתם בישראל, במגוון תפקידים - לרבות מומחי סייבר, אנשי פיתוח תוכנה, מנהלי מוצר, מעצבי מוצר ועוד.
בשיחה עם כלכליסט מסביר שגב מדוע החברה גייסה סכום כזה בעת הזו. "קודם כל, הביזנס שלנו - לא רק שלא נפגע בתקופה הזו, אלא אפילו מאיץ", הוא מגלה. "כמובן שהלקוחות יותר קפדניים עם הדולרים שלהם ויש יותר פיקוח. אבל האיום של סייבר והצורך להתחדש מבחינה טכנולוגית לא השתנה. הוא רק מחמיר. ג׳נרטיב AI וכל הטירוף סביב הדבר הזה רק חידד לארגונים את זה שהם צריכים להתמקד בשכבה הזו של הדאטה, שבעצם היא הייחודיות של סייארה. בסוף הביזנס צומח - וצומח מאוד יפה".
לדברי שגב, "סייארה הצליחה בנקודת הזמן הזו לבסס למשקיעים את זה שהולכת להיבנות פה חברה גדולה. הצלחנו לתת להם ביטחון מוצדק שנהיה חברה גדולה, של מיליארדי דולרים, שתמכור מאות מיליונים ב-ARR. אנחנו רואים את הדרך לשם בצורה ברורה מאוד וחדה - והתוצאות מגבות את זה. הייתה תמימות דעים שהחברה צריכה הרבה הון כדי ללכת לממש את ההזדמנות שאנחנו רואים מולנו. לבנות חברת סייבר זה לא דבר זול - והשוק חם עכשיו. השוק מגיב אלינו בצורה חזקה, ואנחנו רוצים להגיב אליו בצורה חזקה".
בתעשיית הסייבר, גם המקומית, יש לא מעט חברות שמפתחות מוצרים דומים וגם במגרשה של סייארה יש לא מעט מתחרות. שגב מסביר מה שונה בחברה שהוא בין מייסדיה: "תחשוב על המחסן שלך בבית. יש לו קירות, דלת, תחום בגודל שלו, אבל ברגע שהעברת את המחסן הזה מהבית שלך לענן אין יותר קירות. כמה שתרצה לאגור, הם יאפשרו לך לאגור. אין להם שום אינטרס להגיד לך: 'מאיר, די, אתה צריך לעצור, אתה לא צריך את כל זה'. התופעה הזו קיימת עבור הארגונים הגדולים בעולם בצורה מאוד חזקה.
"תחשוב שיש כל כך הרבה דרכים לייצר ולאגור דאטה ואין מגבלה על מה אתה יכול לאחסן. ב-8200, כשהייתי קצין, היה לנו דאטה בייס של המודיעין ואם הוא היה מתמלא אז היה צורך בחוזה חדש כדי לאסוף עוד מודיעין. היית צריך לשאול את עצמך מה זה, אם יש לי מקום לזה. זו סיטואציה אחרת היום. בתוך הדבר הזה נוצרים המון סוגים של מידעים ויש רגולציות ודרישות אבטחה שונות לגביהם. לקבוצת האבטחה אין דרך להבין איזה מידע רגיש וממה אפשר להיפטר.
"סייארה מתחברת לסביבות הללו, למחסנים הללו, של הארגונים. אנחנו יודעים לייצר בצורה אוטומטית רשימת מלאי מאוד מקיפה, ואם המידע הזה הוא של אירופים או אמריקאים ואם חלה עליו רגולציה או שהוא כבר שוכב שם ואף אחד לא נוגע בו. התכלית של הסדר היא בראש ובראשונה לוודא שאתה יודע איפה המידע הכי רגיש ובעל ערך שלך, ושאתה שומר עליו ומאבטח אותו כמו שצריך".
ליאור סיימון, שותפה בסייברסטארטס, המשקיעה הראשונה בסייארה שהשתתפה גם בסבב הנוכחי אמרה לכלכליסט: "המצב הפיננסי הנוכחי בשוק רק מחדד זאת יותר: כשפותרים בעיה אקוטית ועושים זאת בצורה מיטבית, תמיד יהיה שוק. סייארה ממוצבת במקום מצוין להוביל את השוק שלה״.
את סבב הגיוס הנוכחי הובילה אקסל (Accel), שהשקיעה בין היתר בחברות דרופבוקס (Dropbox), קראודסטרייק (CrowdStrike), וסניק (Snyk), ובהשתתפות רד פוינט ונצ'רס, והמשקיעים הקיימים סקויה קפיטל וסייברסטארטס.