סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
קוואלקום במשא ומתן מתקדם לרכישת סלווייז ב־300 מיליון דולר

ענקית השבבים האמריקאית קוואלקום כבר השקיעה בחברה דרך זרוע ההשקעות שלה וכעת מעוניינת ברכישתה. סלווייז, שמעסיקה 160 עובדים - מהם 80 בישראל, פיתחה תוכנת בינה מלאכותית שמסייעת לתפעל ולהקים רשתות סלולריות

ענקית השבבים האמריקאית קוואלקום (Qualcomm) נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת סלווייז (Cellwize) הישראלית בכ־300 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט".

קוואלקום השקיעה בחברה בסבב הגיוס האחרון שהיה ב־2020 באמצעות זרוע ההשקעות שלה, שפעילה בישראל. קוואלקום כבר רכשה בעבר כמה חברות ישראליות, כשהבולטת בהן היא ווילוסיטי, שנרכשה ב־2014 בכ־300 מיליון דולר, ואת חטיבת המצלמות של CSR ישראל בכ־45 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
אופיר זמר מנכ"ל סלווייז Cellwize
אופיר זמר מנכ"ל סלווייז Cellwize
אופיר זמר מנכ"ל סלווייז
עד היום גייסה סלווייז כ־56 מיליון דולר. בין משקיעיה - אינטל קפיטל, קרן ההשקעות של קוואלקום קוואלקום וונצ'רס, Verizon Ventures, Samsung Next ויולה ונצ'רס, DTCP, וינטג', GreenApple ו־Sonae IM. בין הלקוחות של החברה הישראלית שורה של מפעילים סלולריים בולטים בעולם, דוגמת וריזון, גלוב, טלפוניקה, נקסטל, מוביסטאר, ויוו, בל ומוביקום.
דירקטוריון החברה כולל שורה של שמות מובילים בתעשייה כמו מייסד קרן ויולה שלמה דוברת; מנכ"ל ECI לשעבר דורון ענבר, שמשמש כיו"ר החברה; והטכנולוג הראשי של AT&T לשעבר קאריש פאבו. על פי אתר החברה, היא פועלת ב־16 מדינות, 3 מיליון אתרי סלולר משתמשים בטכנולוגיה של החברה, 800 מיליון אנשים מחוברים בעולם דרך הטכנולוגיה שלה.
החברה פיתחה את פלטפורמת Cellwize Chime, שהיא תוכנת בינה מלאכותית ולימוד מכונה מבוססת ענן, אשר לומדת את הרשת הסלולרית ומסייעת למפעילים לנהל את הרשת, לפרוס רשתות חדשות ולבצע אופטימיזציה של השירותים באופן אוטומטי. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת למפעילים להאיץ את הטמעת דור 5, על ידי אוטומציה מלאה של תהליכי ההתקנה, האופטימיזציה והניהול של הרשתות.
בעזרת הארכיטקטורה הפתוחה שלה ושכבת API פתוחה, המפעילים יכולים לפתח אפליקציות רשת ברשתות מרובות ספקים בקלות ובפשטות, תוך חיסכון בעלויות. הפלטפורמה של סלווייז כוללת סט של אפליקציות רשת מבוססות AI שמאפשרות פריסה מהירה של אתרי דור 5 ללא התערבות ידנית, ועבור אופטימיזציה אוטומטית של רשתות סלולר מדור 2G/3G/4G/5G. באמצעות שילוב זה מפעילים יכולים ליהנות מ"דמוקרטיזציה" של ניהול הרשת שלהם, לספק חדשנות, ביחד עם גמישות ראשונה מסוגה, מדרגיות (scalability), וזריזות בניצול יכולות הדור החמישי.
סלווייז הוקמה ב־2012 על ידי דניאל דריבינסקי וששי גבע, אשר כבר אינם פעילים בחברה. החברה מעסיקה 160 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 80 בישראל. מנכ"ל החברה הוא אופיר זמר, שהיה ממייסדי חברת Pontis, ומנהל חטיבת המסרים המיידיים של קומברס. קוואלקום מעסיקה כיום 45 אלף עובדים בעולם ומאות עובדים בישראל, במרכזי פיתוח שעוסקים בטכנולוגיות מובייל בחיפה והוד השרון. החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של 157 מיליארד דולר.
מסלווייז לא נמסרה תגובה.