סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
השבב החדש של קוואלקום עשוי להוליד דור חדש של קונסולות ניידות

החברה חשפה ערכת מפתחים בשיתוף חברת המחשבים רייזר. השבב, Snapdragon G3x, תומך בין היתר במסכים חיצוניים באיכות 4K ובקצב רענון גבוה, ופועל על אנדרואיד. קוואלקום גם הכריזה על שני שבבים נוספים, אחד למחשבים ניידים והשני למכשירים סלולריים

יצרנית המעבדים קוואלקום (Qualcomm) הכריזה אתמול (ד') על השבב החדש שלה, Snapdragon G3x Gen 1, המיועד לקונסולות משחק ניידות. ה-G3x משמש מעין פלטפורמה לפיתוח משחקים ומכשירי גיימינג ניידים, המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד. לשם כך, קוואלקום שיתפה פעולה עם יצרנית המחשבים רייזר (Razer) וחשפה ערכת מפתחים, הממחישה את יכולותיו של השבב ומאפשרת ליצרני משחקים ליצור כותרים המיועדים לרוץ בצורה מיטבית על הפלטפורמה.
השבב החדש כולל מעבד גרפי מסדרת אדרינו (Adreno), בדומה לאלה שבשבבי הסמארטפון שלה, המסוגל להריץ משחקים בקצב רענון של 144 פריימים בשנייה. השבב גם תומך בשני סוגים של תדרי 5G וב-WiFi 6 לצורך חיבור אלחוטי מהיר. השבב גם תומך בחיבור לצג חיצוני ברזולוציית 4K - למי שמעוניין לשחק מול מסך גדול - ובמשוב מגע (Haptic Feedback), כמו רטט בשלטי גיימינג.
המפרט של ערכת המפתחים, שלא תהיה זמינה לציבור לרכישה, כולל מסך OLED בגודל 6.5 אינץ' התומך בקצב רענון של 120 פריימים לשנייה. המכשיר גם כולל מצלמה קדמית באיכות חמישה מגה פיקסל, כדי ששחקנים יוכלו לשדר את עצמם בזמן משחק.
2 צפייה בגלריה
ערכת המפתחים של קוואלקום
ערכת המפתחים של קוואלקום
ערכת המפתחים של קוואלקום
(Qualcomm)
"ראינו הגירה גדולה למובייל גיימינג מסיבות רבות", מסר מיכה נאפ (Micah Knapp), מנהל מוצר בכיר בקוואלקום, בהודעה לתקשורת. "אחד הדברים ששמנו לב אליו הוא שאנשים נהגו להחשיב אנשים כגיימרים של קונסולות, PC או מובייל. וזה כבר לא ממש המצב. כאשר אנחנו מדברים עם גיימרים של PC, הם יעידו שהם מבלים 12 שעות בשבוע במשחק במחשב שלהם, אך גם חמש או שש שעות בשבוע במשחק בטלפון שלהם".
לדבריו, אנשים משחקים בכל הזדמנות שניתנת להם, לכן ישנם יותר משחקים חוצי-פלטפורמה (Cross-Platform), כמו מיינקראפט, פורטנייט וקול אוף דיוטי. לא עוד ברור מתי יצוצו קונסולות ניידות אמיתיות מבית יצרניות הטכנולוגיה. "אנחנו בעיקר מתמקדים כרגע בקהילת המפתחים", אמר נאפ. "צאת המכשירים לשוק תלויה לחלוטין ביצרניות".
2 צפייה בגלריה
8cx Gen 3, שבב הלפטופים החדש של קוואלקום
8cx Gen 3, שבב הלפטופים החדש של קוואלקום
8cx Gen 3, שבב הלפטופים החדש של קוואלקום
(Qualcomm)
באירוע, הכריזה קוואלקום על שני שבבים נוספים: Snapdragon 8cx Gen 3 ו-Snapdragon 8 Gen 1. ה-8cx Gen 3 הוא מעבד המבוסס על ארכיטקטורת ARM החסכונית באנרגיה, ומיועד למחשבי ווינדוס ניידים. השבב מיוצר בטכנולוגיית חמישה ננומטר, שמאפשרת לדחוס יותר טרנזיסטורים על שבב יחיד והופכת אותו יעיל יותר.
קוואלקום מבטיחה כי ביצועי המעבד טובים ב-85% מזה של הדור הקודם, כמו גם שיפור של 60% בביצועי המעבד הגרפי. החברה הבטיחה כי השבב יכול לספק "חיי סוללה בני מספר ימים", אך לא פירטה על כך. זהו הדור השלישי של מעבדי קוואלקום המיועדים למחשבי ווינדוס, אך עד כה, החברה נכשלה בערעור השליטה של AMD ואינטל בשוק מעבדי המחשבים.
ה-Snapdragon 8 Gen 1 הוא היורש של מעבד הדגל הנוכחי של קוואלקום, ה-888. החברה מתהדרת כי זהו השבב הראשון שלה בטכנולוגיית ארבעה ננומטר, שאמור לשפר את ביצועי המעבדים. קוואלקום מבטיחה שיפורים ביכולות הבינה המלאכותית של השבב, שיכולות לסייע בשיפור הגרפיקה במשחקים, ביכולות הצילום של סמארטפונים חדשים ובהבנת טקסט וסאונד בסביבת המשתמש. מעבד התמונה של השבב אף תומך בצילום וידאו באיכות 8K ועם טווח דינמי גבוה (HDR).