סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סם בנקמן-פרייד סם בנקמן פרייד מייסד בורסת הקריפטו FTX שקרסה
סם בנקמן פרייד, מייסד בורסת הקריפטו FTX שקרסה (בלומברג)

עלייתו ונפילתו: אפל קרובה להפקת סרט על סם בנקמן פריד

כן, זה היה צפוי הרבה יותר מקריסתה של FTX, בורסת הקריפטו שהאיש ייסד - וכעת זה קורה: נטפליקס, אמזון ואפל מתחרות בימים אלה על הזכויות להפיכת ספרו הקרוב של מייקל לואיס על הפרשה לסרט עלילתי, ועל פי דיווחים ידה של אפל במו"מ על העליונה. שובר קופות, תרתי משמע

אפל עשויה להיות הראשונה שתהפוך את סיפור קריסתו של סם בנקמן פריד והחברה שלו FTX לסרט באורך מלא. אתר דדליין דיווח שאפל נמצאת בדרך לעסקה שתהפוך את הספר של מייקל לואיס לסרט, אך היא נמצאת בתחרות קשה מול נטפליקס ואמזון.
מייקל לואיס הוא הכותב של כמה ספרים שזכו להצלחה ביקורתית, וחלקם הפכו לסרטים כמו "מאניבול", "דה בליינד סייד" ו"דה ביג שורט". לואיס בילה את ששת החודשים האחרונים במעקב אחר כל צעד שעשה בנקמן פריד - מה שנתן לו מבט מקרוב על הקריסה של אימפריית הקריפטו של האחרון. זכויות הסטרימינג לספר הבא של לואיס זוכות לביקוש רב.
העסקה אמורה להיות על פי הערכות סביב סכום בן "שבע ספרתי בטווח הבינוני". המגזין המקוון דדליין דיווח שעל פי מקורות, אפל "קרובה לעסקה" ומתכננת להפוך את הסיפור לסרט, אם כי על פי הדיווח היא עדיין ב"תחרות משמעותית" מצד אמזון ונטפליקס.
בנקמן פריד היה מנכ"ל אתר המרת הקריפטו FTX, שקרס בשבועות האחרונים לאחר שנחשף שלא היו לו רמות נזילות מספיקות. בעקבות זאת נפלה גם ההערכה שניתנה לבנקמן פריד, שהונו עמד על קרוב ל-30 מיליארד דולר. כפי שניתן לצפות, יש פרויקטים נוספים שנמצאים כעת בשלבי גיבוש סביב הפרשה, אך ספרו של לואיס נחשב לסחורה החמה ביותר כרגע.