סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
מודי'ס: "NSO תתקשה למכור רישיונות חדשים"

חברת הדירוג מודי'ס ל"כלכליסט": "בניגוד לחברות תוכנה רבות אחרות, NSO תלויה מאוד במכירות של רישיונות חדשים, שלדעתנו יהפכו לקשות הרבה יותר בהתחשב בפעולות שננקטו נגדה"


רגולציה וליטיגציה יכולות לקחת שנים כדי להשפיע על פעילותן של חברות כמו NSO. וול סטריט מעניש מהר הרבה יותר. בימים אלו חוב בהיקף של 350 מיליון דולר שגייסה החברה ב־2019 הפך ממש רעיל כשסוחרים הציעו ככל הנראה 70 סנט על הדולר כדי להיפטר ממנו. הבעיה התחילה זמן קצר אחרי שממשלת ארצות הברית הכניסה את החברה לרשימה השחורה והגדירה אותה כסכנה לביטחון הלאומי. בתגובה מלווים ניסו למכור את החוב למשקיעים אחרים, אך התקשו למצוא קונים, גם לא במחיר המוזל.


בתגובה מיהרה חברת הדירוג מודי'ס להוריד את דירוג החוב בשתי דרגות לרמה של Caa2, שנמוכה בשמונה דרגות מרמת השקעה. "לחברה יש נתח נמוך יחסית של הכנסות חוזרות", אמר ל"כלכליסט" דירק גוידי, אנליסט מודי'ס ומחבר הדו"ח. "בניגוד לחברות תוכנה רבות אחרות, היא תלויה מאוד במכירות של רישיונות חדשים, שלדעתנו יהפכו לקשות הרבה יותר בהתחשב בפעולות שננקטו נגדה". לדברי גוידי, אם החברה לא תמצא נתיב לטיפול בחוב, היא עלולה לעלות על נתיב של חדלות פירעון.

1 צפייה בגלריה
משרדי NSO
משרדי NSO
משרדי NSO
(צילום: אוראל כהן)

בעיות המוניטין של החברה צפויות לא רק להאט מכירת מוצרים חדשים ולפגוע בתזרים המזומנים שלה, אלא אף להקשות עליה לגייס הון ולסכל בוודאות גדולה את תוכנית ההנפקה לפי שווי מתוכנן של 2 מיליארד דולר. כעת הכדור בידיים של הבנקים המלווים קרדיט סוויס וג'פריס, שסירבו להתייחס לנושא. השניים העניקו לחברה אשראי של 500 מיליון דולר ב־2019. אז זה נעשה על בסיס דירוג של B2, שנחשב לגבוה ביותר לחברת סייבר. באותו זמן הדירוג לא גילם את הסכנה במתן אשראי לחברה שסומנה על ידי ארגוני החברה האזרחית כמפרה זכויות אדם.