סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
גוגל מציעה 30 דקות ניסיון חינם למשחקים בשירות הענן שלה

שירות הענן של ענקית החיפוש עדיין אינו זמין בישראל. החברה חשפה עוד שורה של אמצעים ניסיוניים במטרה למשוך צרכנים אל שירות הגיימינג. עם זאת, גוגל גם מחפשת אפיקי צמיחה חדשים בתחום וייתכן כי תציע בעתיד את השירות שלה גם ליצרניות משחקים צד-שלישי

גוגל סטאדיה (Stadia), שירות הגיימינג בענן של ענקית החיפוש, מציע אפשרות חדשה שנועדה למשוך אנשים להירשם כמנויים לשירות: חצי שעת משחק בחינם. זאת על מנת ששחקנים יוכלו לבחון האם הם מעוניינים בשירות והאם חיבור הרשת שלהם מתאים להזרמת משחקים דרך הרשת.
על פי אתר 9to5Google, משתמשים במדינות בהן השירות זמין (ישראל אינה ברשימה) יכולים להירשם בעזרת חשבון הגוגל שלהם ותוך רגעים ספורים להתנסות במשחק. כרגע המשחק היחיד שזמין לניסיון הוא "Hello Engineer", אולם הפיילוט של גוגל צפוי להתרחב במהלך בחודשים הקרובים למשחקים נוספים. בגוגל הודיעו כי משך הניסיון לא תמיד יעמוד על 30 דקות (לעתים יותר או פחות), וכי ייתכן שמשחקים שונים יהיו זמינים לניסיון עבור שחקנים שונים.
גוגל חשפה פיצ'רים נוספים שיתווספו לסטאדיה: State Share, Crowd Play, Crowd Choice ו-Stream Connect. אפשרות ה-State Share מאפשרת לשחקנים לשמור משחק כאשר הם מצלמים קטעי וידאו או צילומי מסך, ולשתף אותם עם שחקנים אחרים - שיכולים להמשיך לשחק בעצמם מאותה נקודת שמירה. Crowd Play תאפשר לסטרימרים ביוטיוב להזמין את הצופים שלהם לשחק איתם במשחקים רבי-משתתפים דרך הענן. משחקים הכוללים את Crowd Choice יאפשרו לשתף את קהל הצופים בסקר שיעזור לקבוע מהו הצעד הבא שיעשה השחקן. וב-Stream Connect, ניתן לצפות במסכיהם של שלושה שחקנים במקביל. האופציות הללו יהיו זמינות תחילה במספר מצומצם של משחקים, אך יורחבו בהמשך.
עם זאת, נדמה כי בתקופה האחרונה, גוגל לא משווקת את סטאדיה במלוא כוחה, וייתכן כי היא משנה את האסטרטגיה שלה בתחרות בענף גיימינג בענן. בחודש שעבר, ראש תחום המשחקים של סטאדיה עבר לחטיבת הענן המרכזית של גוגל. ייתכן כי במקום להתמקד במשחקים מקוריים ואקסקלוסיביים, הפלטפורמה תפעל ככלי הפצה עבור חברות צד-שלישי שמחפשות דרך להציע את המשחקים שלהן דרך שירות ענן, מבלי לפתח אחד משלהן. כך, למשל, רשת הסלולר האמריקאית AT&T הציעה באחרונה ללקוחותיה גרסת ניסיון של המשחק "Batman: Arkham Knight", באמצעות טכנולוגיית הענן של גוגל.
1 צפייה בגלריה
מיקרוסופט xcloud
מיקרוסופט xcloud
שירות הענן של מיקרוסופט, xcloud
(צילום: מיקרוסופט)
שירות גיימינג מבוסס ענן נועד לפתור את הצורך בחומרה יקרה כדי להריץ משחקים חדשים ותובעניים, הדורשים לרוב מעבד גרפי חזק בשביל ששחקנים יוכלו ליהנות ממשחקים ברזולוציה גבוהה ובקצב פריימים מהיר. שירותי הענן מציעים לבצע את כל העיבוד הגרפי בחוות שרתים מרוחקת ולהזרים את המשחק דרך האינטרנט אל מסך המשחק או הטלוויזיה שלכם.
הבעיה העיקרית בטכנולוגיה הזו כיום היא השיהוי - העיכוב שבין הלחיצה על כפתור בשלט ובין הזמן שהדמות מגיבה לפקודה על המסך. גם למיקרוסופט, אנבידיה, סוני ואמזון יש סוס במירוץ הזה. אולם בינתיים נדמה כי לאף אחת מחברות הטכנולוגיה אין פתרון קסם שיהפוך את השירותים הללו לנגישים ופופולריים.