סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק יוני 2023
אלון מאסק, הבעלים של טוויטר. "חייבים להגיע לתזרים מזומנים חיובי" (צילום: Nathan Laine/Bloomberg )

מאסק מודה: ההכנסות של טוויטר מפרסום ירדו ב-50%, התזרים נותר שלילי

הבעלים של הרשת החברתית צייץ כי בשל הירידה בהכנסות מפרסום ו"נטל חובות כבד" תזרים המזומנים של החברה נותר שלילי. במקביל, בניסיון להיאבק בת'רדס מציעה טוויטר למשפיענים לחלוק בהכנסות הפרסום, מהלך שיאפשר אפילו לאנדרו טייט להרוויח

אלון מאסק חשף אתמול בטוויטר כי בשל ירידה של 50% בהכנסות מפרסום ו"נטל חובות כבד", תזרים המזומנים של הרשת החברתית שבבעלותו נותר שלילי. ההצהרה סותרת טענות קודמות שלו. כך למשל, באפריל אמר כי היא "קרובה לאיזון" וכי מרבית המפרסמים חזרו. "חייבים להגיע לתזרים מזומנים חיובי לפני שנהנה מהמותרות לעשות כל דבר אחר", הוסיף בציוץ.
מאסק רכש את טוויטר בסוף אוקטובר עבור 44 מיליארד דולר, ובתגובה הודיעו מפרסמים רבים על הקפאת הפעילות בפלטפורמה. החשש העיקרי נגע לניטור התכנים ולחוסר ודאות כללי סביב עתידה של טוויטר.
בחודש שעבר נכנסה לינדה יאקרינו, לשעבר מנהלת שיווק בכירה ב-NBC יוניברסל, לתפקידה כמנכ"לית טוויטר, וההערכה היא כי מאסק מקווה שניסיונה בתעשיית הפרסום יסייע להשיב עוד מפרסמים.
ואולם בניו יורק טיימס דיווחו כי ההכנסות של טוויטר בארה"ב מפרסום עבור חמשת השבועות החל מ-1 באפריל ועד לשבוע הראשון של מאי, היו נמוכות ב-59% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יתרה מכך, לפי נתונים שאספה חברת מחקרי השוק סנסור טאואר, 43% בלבד מבין 1,000 המפרסמים הגדולים ביותר של טוויטר בספטמבר 2022 – חודש לפני השלמת הרכישה בידי מאסק – עדיין פרסמו בפלטפורמה באפריל.
"זה בהחלט היה קשה ביותר", אמר מאסק באירוע טוויטר לייב שהתקיים בחודש שעבר. "באופן כללי, ההכנסות שלנו ירדו בחצי כי לא פעלנו לפי המצופה מאיתנו".
מלבד ההכנסות מפרסום, על טוויטר מופעל לחץ גם כתוצאה מההשקה המצליחה של ת'רדס, האפליקציה היריבה מבית מטא שהגיעה ל-100 מיליון משתמשים בתוך פחות משבוע.
בניסיון למשוך משפיענים בחזרה לפלטפורמה, בטוויטר הכריזו ביום חמישי כי יעניקו ליוצרים נתח מההכנסות מפרסום. ההטבה חלה על בעלי וי כחול והפוסטים שלהם בשלושת החודשים האחרונים קיבלו 5 מיליון חשיפות (impressions) לפחות. עם זאת, אחד המשפיענים שיכול להרוויח מכך הוא אנדרו טייט, שהוגש נגדו כתב אישום ברומניה בגין סחר בבני אדם ואונס.