סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

נטפליקס "לא תצנזר תכנים" - ומציעה לעובדים שייפגעו מכך לעזוב

החברה הוסיפה סעיף "ביטוי אמנותי" לתקנון, לפיו היא נותנת לצופים להחליט איזה תוכן מתאים להם, "גם אם חלק מהתכנים נוגדים לערכים האישיים שלנו". נטפליקס הודיעה לעובדיה כי "ייתכן שתצטרכו לעבוד על תכנים שנתפסים בעיניכם כפוגעניים"

נטפליקס העבירה מסר חדש לעובדים שלה: התכוננו לעבוד גם על תכנים שאתם לא בהכרח מסכימים איתם, ואם זה לא מוצא חן בעיניכם אתם רשאים לעזוב.
בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי ענקית הסטרימינג עדכנה את התקנון שלה והוסיפה סעיף הנקרא "ביטוי אמנותי", המסביר כי החברה מציעה מגוון רחב של תוכניות לקהל רחב. "אנחנו נותנים לצופים להחליט מה מתאים להם, ולא שנטפליקס תצנזר אמנים או קולות ספציפיים", נכתב עוד בעדכון. בחברה הוסיפו כי הם תומכים בהצעת גיוון בסיפורים "גם אם חלק מהתכנים נוגדים לערכים האישיים שלנו".

2 צפייה בגלריה
מטה נטפליקס קליפורניה
מטה נטפליקס קליפורניה
מטה נטפליקס קליפורניה
(צילום: גטי )

לפיכך מציינים בחברה כי "בהתבסס על תפקידכם, ייתכן שתצטרכו לעבוד על תכנים שנתפסים בעיניכם כפוגעניים. אם קשה לכם לתמוך בקשת התכנים הרחבה שלנו, ייתכן שנטפליקס אינו המקום המתאים לכם", סיכמו.
דובר החברה מסר כי העדכון בוצע ביום חמישי, לראשונה מאז 2017. לדבריו, ב-18 החודשים האחרונים דנו בחברה עם העובדים בנושאים פנים תרבותיים, והניסוח החדש נועד כדי "שעובדים פוטנציאליים יוכלו להבין את העמדה שלנו, ולקבל החלטה מושכלת יותר האם נטפליקס היא החברה המתאימה עבורם".
נטפליקס נקלעה בשנה שעברה לסערה ציבורית לאחר ששידרה ספיישל סטנד אפ של דייב שאפל, שהדברים שאמר בו על טרנסג'נדרים נתפסו על ידי רבים כפוגעניים. אולם, על אף הפגנות מחוץ למטה החברה ומחאה של העובדים בנטפליקס המשיכו לתמוך בקומיקאי.

2 צפייה בגלריה
דייב שאפל נטפליקס
דייב שאפל נטפליקס
דייב שאפל
(צילום: Netflix)

לפי דובר החברה, לעובדים ניתנה האפשרות להגיב על ההנחיות החדשות, והחברה קיבלה מעל אלף תגובות עד כה.
בחודש שעבר פרסמה החברה תוצאות רבעוניות מאכזבות, כולל ירידה במספר המנויים לראשונה מזה למעלה מעשור, ושיעור הצמיחה בהכנסות שהיה הנמוך ביותר בשנים האחרונות לנוכח התחרות הגוברת. בחברה הודיעו כי הם שוקלים להציע מנוי מוזל יותר שיכלול פרסומת בניסיון להעלות מחדש את מספר המנויים.