סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דיון בקונגרס האמריקאי בנושא עב"מים עב"ם במאי 2022 חדש
דיון בקונגרס האמריקאי בנושא העב"מים במאי 2022 (EPA)

חברים מהחלל? הקונגרס האמריקאי רוצה "לעשות סדר" בתחום העב''מים

בדו''ח שצורף לחוק התקציב של זרועות המודיעין ל-2023 מופיעות שתי הערות שמעידות על שינוי גישה של הממשל האמריקאי לתופעות בלתי-מוסברות כמו עב''מים

האם סוכן ה-FBI הבדיוני פוקס מאלדר מסדרת הטלוויזיה "תיקים באפלה" או חובבי תיאוריית הקונספירציה על אזור 51 בנבדה צדקו ואכן ישנם עב''מים שלא ניתן להסביר את מקורם? כך נראה לפחות, אם נאמין לקונגרס האמריקאי. בדו''ח חדש שמצורף לחוק התקציב של זרועות המודיעין ל-2023, החוק שמספק את הגב התקציבי לסוכנויות הביון של הממשל הפדרלי, קבור עמוק בעמוד 12, מופיעות שתי הערות שמעידות על שינוי גישה של הממשלה האמריקאית לתופעות בלתי-מוסברות כגון עב''מים.
על פי דיווח של Vice מאמש, הטענה הראשונה היא ש"תופעות ואיומים חוצי-דומיינים לביטחון הלאומי של ארה"ב גדלו באופן ניכר". הטענה השנייה היא שעצמים שלא זוהו ככאלה שמקורם בפעילות אנושית או טבעית יועברו ל"משרדים המתאימים" ולא יוגדרו כ"אירועים ותופעות ימיות או שמימיות בלתי מזוהות". הכוונה היא שבמקום שתופעות יוגדרו שלא מוסברות ותו לא - הן יעברו חקירה על ידי גוף או גופים מוסמכים לכך, ומכאן הצירוף של הטענה לחוק התקציב, שכן פעולות כאלה צריכות להיות מתוקצבות מראש.
כבר דווח בעבר שהקונגרס והפנטגון החלו לשנות את דעתם בכל הנוגע לזיהוי וחקירה של תופעות כגון עב''מים. אמנם אף אחד לא טוען עדיין שמקורם בפעילות חייזרית - אבל אם מתחילים לחקור לכו תדעו מה ימצאו. הטענה הקודמת היתה שאם תצפיות עב''מים מתגלות כאמיתיות - כלומר שהצופה מצליח להביא לרשויות הוכחות חותכות לטענותיו - כמו למשל טייסים צבאיים שמתארים אירוע שלא ניתן להסביר, אז ההנחה המקובלת היא שמדובר בתופעה טבעית או שמקורה בפעילות אנושית.
כעת הקונגרס רוצה לקטלג בבירור את התופעות האלה. כלומר להגדיר מה מגיע עם הסבר מדעי או אנושי ומה לא ניתן להסביר באמצעים המוכרים. האירועים המדאיגים ביותר עבור הקונגרס הם עב''מים שנצפו עוברים מהים לשמיים בצורה שלא ניתנת להסבר. הפנטגון הודיע לאחרונה שהוא מקים משרד מיוחד שיטפל בחקירה של התופעות האלה (AARO). ההחלטה מגיעה לאחר שב-CNN פורסם סרטון וידאו ממקור ממשלתי רשמי שהדגים זיהוי ודאי של עב''מ על ידי ספינה של צי ארה"ב. בסרטון רואים בבירור את העב''ם זז בצורה לא טבעית ועובר מהים לאוויר ובחזרה.
סגן נשיא ועדת הסנאט שאחראית על זרועות המודיעין שעומדות מאחורי הדו''ח המצולם ששודר, הסנאטור מרקו רוביו, אמר רשמית שהוא מעדיף שמקור העב''מים יהיה מפעילות של חוצנים ולא נשק זר. עם זאת השאלה העיקרית היא מדוע הקונגרס פתאום החליט להודות בכל הנושא הזה באופן פומבי כעת. המחוקקים לרוב מעדיפים לשמור לעצמם מידע מעין זה שלא ניתן להסביר לציבור בצורה רציונלית. "אני לא מאמינה שהמחוקק ישתמש במילים כאלה (עב''מים, ר''ק) בחוק רשמי ללא ראיות", כתבה בכירה שלעבר במשרד ההגנה, מאריק וון רננקמפף, ב-The Hill אחד מהבטאונים הפוליטיים העיקריים בוושינגטון.
"כלומר חלק מהמחוקקים - משני צידי המתרס - מאמינים שמקורם של לפחות חלק מהעב''מים אינו אנושי", הוסיפה וון רננקמפף, "אחרי הכל מדוע שהקונגרס יתקצב ויקים משרד חדש ועצמתי כדי לחקור תופעות כמו עב''מים לא אנושיים אם עצמים כאלו לא היו קיימים? אסור לטעות, ההצהרה הזו על ידי זרוע של הממשל האמריקאי על כך שלעב''מים עשויים להיות מקורות לא אנושיים היא חומר נפץ".
המקור לכל המהלכים האלה נובע מדו''ח של משרד ההגנה משנה שעברה ובו מפורטות כ-100 חקירות על מקרי זיהוי עב''מים. מחברי הדו''ח הודו שחלק מהאירועים האלה - כמו מה שמופיע בסרטון ששודר ב-CNN לעיל - לא ניתנים להסבר על ידי מודלים מדעיים מוכרים או קיימים. כותבי הדו''ח ביקשו תקציב שיאפשר להם לחקור את התופעות האלה לעומק ולנסות ולמצוא להן הסבר - נראה שהקונגרס כעת מאמין להם מספיק כדי לתת להם את הכסף שדרשו בשנה שעברה. האם זה יאפשר למצוא את הקשר עם תרבויות חייזריות או ליצורים מממדים אחרים - לא ברור - אבל כנראה שלקונגרס ולפנטגון שווה לנסות.