סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

הפנדה שהפכה לחד-קרן: BigPanda גייסה 190 מיליון דולר, השווי - 1.2 מיליארד דולר

החברה הישראלית שפיתחה אוטומציה לצמצום שיבושים בשירותי מיחשוב של ארגונים גדולים גייסה את הסכום במהלך הרבעון האחרון, בשני סבבים נפרדים, בהובלת זרוע השקעות הטכנולוגיה של International Advent ו-Insight Partners. המנכ"ל אסף רזניק: "אנחנו בונים חברה שתשלוט בשוק"

הסטארט-אפ הישראלי ביגפנדה (BigPanda) גייס 190 מיליון דולר והגיע לשווי של 1.2 מיליארד דולר. הסכום גויס בשני סבבים שונים בתוך חודש וחצי, כשלצדו רכשו משקיעי החברה מניות של עובדים ומשקיעים וותיקים בעשרות מיליוני דולרים. אסף רזניק, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה מספר ל"כלכליסט": "שני הגיוסים היו ברבעון הרביעי של השנה שעברה. בחודש אוקטובר השלמנו גיוס של 70 מיליון דולר בהובלת אינסייט ואחרי חודש וחצי יצאנו לגיוס נוסף של 120 מיליון דולר בהובלת קרן אדוונט".
שני הגיוסים היו בהובלת זרוע השקעות הטכנולוגיה של International Advent ו-Insight Partners, אליהן הצטרפו בסבב זה המשקיעים הקיימים בחברה ביניהם Sequoia Battery, Mayfield, Greenfield, Pelion ו- Glynn Capital. ביחד עם סבב הגיוס הנוכחי גייסה החברה עד כה 310 מיליון דולרים לפי שווי מוערך של 1.2 מליארד דולרים. אריק נואת', שותף ב-Advent, יצטרף לבורד של BigPanda, כמו גם סנג'י פונן, לשעבר Chief Operating Officer ב- VMware שיצטרף לחברה כיועץ אסטרטגי. "לאחר שסיימנו את סבב הגיוס הרביעי היו לנו הרבה משקיעים מאוכזבים שלא נכנסו לסיבוב הקודם", מוסיף רזניק. "הבנו שלנוכח ההצלחה הגדולה של הפלטפורמה שלנו כדאי לנו מאוד לצאת לסיבוב נוסף עם אותם משקיעים שרצינו ולא יכולנו לשתף, ולכן יצאנו לסיבוב שהשווי בו היה 1.2 מיליארד דולר".
חברת BigPanda הוקמה על-ידי אסף רזניק (מנכ"ל) ואליק איזנברג (CTO). את מרכז המו״פ בישראל מנהל אבי קדר-שדה. החברה פיתחה טכנולוגיה שמסייעת לארגונים גדולים לצמצם שיבושים בשירותי ה-IT באמצעות מערכת לניהול תקלות שמאפשרת לארגונים לזהות בעיות אפשריות בסביבת אמת, לטפל בהן ולהפוך רעשי IT לתובנות רלוונטיות לפעולה.
1 צפייה בגלריה
מייסדי ביגפנדה
מייסדי ביגפנדה
מימין: אליק אייזנברג ואסף רזניק, מייסדי ביגפנדה
(צילום: ביגפנדה)
"אנחנו עושים אוטומציה לתפעול המחשוב בחברה", מסביר רזניק. "חברות משקיעות 120 מיליארד דולר למשכורות למהנדסים שצריכים לכבות שריפות במערכי המחשוב בארגונים, בעיקר בדאטה סנטר. תפקיד המהנדסים הוא לכבות את השריפות כשהן קטנות. הבעיה היא שהענן שהגיע בשנים האחרונות הפך את הכל ליותר מסובך: הסקייל יותר גדול, הפגיעות יותר גדולה וזה יוצר צונאמי של מידע והמהנדסים לא יכולים להתמודד איתו. כתוצאה מכך, צריך הרבה יותר מהנדסים יקרים וזה מוריד ביצועים כי אין מספיק בני אדם להתמודד עם הצונאמי".
הפתרון של ביגפנדה עושה אוטומציה לכל תהליך האיתור של התקלה ולעתים גם הטיפול בה. החברה משרתת לקוחות גלובליים ובשנת 2021 היא צמחה ב-155% בהכנסות החדשות משנה לשנה והכפילה את אחוזי השימוש בסביבה של המוצר שלה. ההכנסה השנתית החוזרת (ARR) של ביגפנדה ב-12 החודשים האחרונים כמעט שילשה את עצמה משנה לשנה ואחוזי השימור של לקוחות Global 2000 ב-12 החודשים האחרונים עומדים על 122%.
ביגפנדה יושבת בתל אביב ויש לה משרדים בארה"ב ובלונדון. החברה הגדילה את כמות העובדים שלה ביותר מפי שניים בשנתיים האחרונות, עם 100 עובדים ב במרכז הפיתוח בתל אביב וכ-200 עובדים בארה"ב. בימים אלה היא מגייסת 30 עובדים נוספים למרכז המו"פ בישראל.
"2022 הולכת להיות שנה מאוד חזקה", מבטיח רזניק. "עשינו חברה בשווי 1.2 מיליארד דולר ורק נגענו באחוז קטן מהשוק. זו הולכת להיות שנה חזקה מאוד עם הרבה הון. אנחנו מתחילים להסתכל על שלוש השנים הקרובות ובונים חברה שתשלוט בשוק".