סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אפל טים קוק מציג את משקפי אפל ויז'ן פרו באירוע הפתיחה של כנס המפתחים WWDC2023
מנכ"ל אפל טים קוק מציג את משקפי אפל ויז'ן פרו באירוע הפתיחה של כנס המפתחים WWDC2023 (צילום: רויטרס)

חשש מדאחקות? טים קוק לא צולם בהשקה עם משקפי ה-AR

מנכ"ל אפל והבכירים האחרים בחברה שהיו שותפים להשקת משקפי המציאות הרבודה Vision Pro לא מופיעים בתמונות הרבות שפורסמו כשהם מרכיבים אותם. מדוע? סברה ראשונה: הם פוחדים להיתפס מתנשאים ומנותקים כמו מארק צוקרברג. סברה שנייה: הם מבינים שזה פשוט נראה מגוחך

בסיומו של יום עמוס בדיווחים על משקפי ה-AR החדשים שהציגה אפל, הבחין הכתב מארק גורמן במשהו מעט תמוה: לא היו שם תמונות של המנכ"ל טים קוק או של בכירים אחרים בחברה כשהם מרכיבים את המשקפיים החדשים, Vision Pro. "אלא אם פספסתי משהו, זה מאד תמוה בעיני שלא היו תמונות של טים קוק או בכירים אחרים באפל ממש מרכיבים את Vision Pro. אם זה אכן נכון, זו הייתה בוודאי החלטה מושכלת. השאלה היא מדוע", צייץ גורמן, המתמחה בענייני אפל.
מדובר בשינוי חד לעומת האופן דבו אפל הציגה מוצרים חדשים בעבר. כך למשל, כשסטיב ג'ובס חשף ב-2007 את האייפון הוא החזיק את המכשיר בידיים שלו והדגים אותו על הבמה. הפעם, המכשיר החדש הוצג על הפנים של כמה דוגמנים, רובם נשים, לצד כמה תצלומים בודדים של קוק עומד לצד המכשיר החדש, שניצב על מעין עמוד לבן.
מספר תיאוריות צצו בנוגע לסיבה שבגללה קוק ובכירים אחרים לא הצטלמו כשהם מרכיבים את המכשירים. לפי חלק מהטענות, הדגמות חיות של מכשירים חדשים הן בעייתיות, כך שייתכן שבאפל העדיפו להימנע מפדיחות על הבמה. "הם צריכים שזה ייראה קולי וגברים לבנים מבוגרים לא משדרים קוליות", כתב הבלוגר זאק הול.
לעומת זאת, גורמן ואחרים חושדים שבאפל מנסים להימנע מגורל זהה לזה של מארק צוקרברג, שצולם מרכיב את משקפי המציאות המדומה של מטא די הרבה פעמים - מה שתרם לדימוי שלו כמיליארדר טכנולוגיה שלא קשור למציאות ומתעניין יותר במטאוורס הדיגיטלי מאשר בעולם הממשי. עסקי המציאות המדומה של מטא סובלים מהפסדים כבדים, כך ש הזמן עםהוא הפך למושא לעג באינטרנט וספג לא מעט ממים שמציגים את התמונות שלו עם המשקפיים. "זה כנראה עניין של שליטה על ממים", סיכם גורמן בציוץ שלו. "זה פשוט נראה מוזר שהוא לא מרכיב את המכשיר".
הסבר פשוט יותר הוא שהמכשירים האלה גורמים לאנשים להיראות לא קוליים ומגוחכים, ואף אחד לא רוצה להרכיב משהו כזה לעיני המון אנשים. "אף אחד לא נראה טוב עם משקפי AR. כולנו נראים כמו חנונים גדולים", צייץ פיליפ שומייקר, לשעבר בכיר בחנות האפליקציות של אפל.