סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
סוני רוכשת את באנג'י, המפתחת של "Halo", תמורת 3.6 מיליארד דולר

באנג'י תשמור על עצמאות יצירתית וניהולית - משחקיה לא יהיו בלעדיים לפלייסטיישן. באנג'י הייתה בבעלות מיקרוסופט בין 2000 ל-2007. ינואר היה עמוס בעסקות ענק בשוק הגיימינג, הגדולה שבהן היא רכישת מיקרוסופט את אקטיוויז'ן בליזארד תמורת 68.7 מיליארד דולר

סוני הודיעה על רכישת מפתחת המשחקים באנג'י (Bungie), היוצרת של סדרת המשחקים "Destiny" ושל המשחק "Halo" המקורי. שווי העסקה הוא 3.6 מיליארד דולר. זאת כשבועיים לאחר שמיקרוסופט הודיעה על רכישת אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) תמורת 68.7 מיליארד דולר. בשנה שעברה, ביצעה יצרנית הפלייסטיישן מספר רכישות נוספות, בהן פיירספרייט (Firesprite), בלופוינט (BluePoint) והאוסמארק (Housemarque).
על פי הודעת מנכ"ל באנג'י, פיט פרסונס (Pete Parsons), היא תישאר חברה בת עצמאית בחטיבת הגיימינג של סוני לאחר שהעסקה תיסגר. "מצאנו שותפה שתומכת בנו ללא תנאי ושרוצה להאיץ את החזון שלנו, תוך שימור העצמאות היצירתית שפועמת בלבה של באנג'י", מסר פרסונס. כלומר, באנג'י תוכל להפיץ את המשחקים שלה בשלל הפלטפורמות, ולא תהיה כבולה לקונסולת הפלייסטיישן.
"הייתה לנו מערכת יחסים חזקה עם באנג'י מאז שנוצרה סדרת משחקי 'Destiny'", אמר ג'ים ריאן (Jim Ryan), מנכ"ל חטיבת הגיימינג של סוני. "זהו צעד חשוב באסטרטגיה שלנו להרחיב את קהל היעד של פלייסטיישן. אנחנו מבינים עד כמה חיונית הקהילה של באנג'י לסטודיו, ומצפים לתמוך בהם בעוד הם שומרים על עצמאותם וממשיכים לצמוח".
העסקה חותמת חודש עמוס במיוחד בתעשיית הגיימינג. טייק טו, המפיצה של סדרת GTA, הכריזה ב-11 בינואר על רכישת יצרנית המובייל זינגה (Zynga) תמורת 12.7 מיליארד דולר. כשבוע לאחר מכן, הודיעה מיקרוסופט על רכישת אקטיוויז'ן בליזארד - העסקה הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הגיימינג.
זוהי הפעם השנייה בה נרכשה באנג'י. ביוני 2000, הסטודיו נרכש על ידי מיקרוסופט תמורת סכום לא ידוע, והבטיחה כי המשחק החדש שלה דאז, "Halo", יהיה כותר השקה בלעדי לקונסולת האקסבוקס המקורית. החברה הפכה עצמאית בשנית באוקטובר 2007, זמן קצר לאחר השקת "Halo 3". באנג'י יצרה שני משחקים נוספים בסדרה עבור מיקרוסופט, עד שחתמה על הסכם הפצה בלעדי עם אקטיוויז'ן בליזארד, והחלה לפתח את סדרת המשחקים "Destiny".