סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
דיווח: סוני תאריך את ייצור הפלייסטיישן 4 בשל מחסור בקונסולות חדשות

ענקית הגיימינג תייצר עוד מיליון יחידות של הקונסולה עד סוף השנה כדי להתמודד את המחסור בפלייסטיישן 5, שמכירותיה נפגעו קשות ממחסור השבבים העולמי. הפלייסטיישן 4 הושקה ב-2013 ומכרה עד היום יותר מ-116 מיליון יחידות

סוני תמשיך לייצר קונסולות פלייסטיישן 4 בשנה הקרובה כדי להתמודד עם המחסור במלאי קונסולות הפלייסטיישן 5. על פי הדיווח ב"בלומברג", סוני תייצר כמיליון יחידות פלייסטיישן 4 כדי להפיג חלק מהעומס על שרשרת האספקה של הפלייסטיישן 5, הדורשת מעבדים משוכללים יותר ונפגעה קשות בשל מחסור השבבים העולמי.
על אף שסוני מעולם לא הודיעה רשמית על הפסקת ייצור הפלייסטיישן 4, גורמים בחברה ציינו כי היא התכוונה להפסיק את הייצור בשלהי 2021. אם הביקוש יגבר, ייתכן שסוני תייצר אף עוד קונסולות מהדור הישן. הגורמים מסרו גם כי הגדלת מכסת הפלייסטיישן 4 תאפשר לסוני להתמקח על מחירי ייצור נמוכים יותר לכל קונסולה. דובר מטעם סוני אישר ל"בלומברג" כי ייצור הקונסולה יימשך השנה: "זו אחת הקונסולות הנמכרות ביותר בכל הזמנים ותמיד ישנה חפיפה בין דורות המכשירים".
מגפת הקורונה פגעה קשות בשרשראות האספקה של קונסולות המשחק החדשות - הפלייסטיישן 5 והאקסבוקס Series X. הביקוש המוגבר למכשירי אלקטרוניקה בשנתיים האחרונות הגדיל אף יותר את העומס על יצרניות השבבים הגדולות ועל כן, מלאי הקונסולות החדשות נותר נמוך מהצפוי. יתרה מכך, בוטים נוטים להציף את אתרי הקמעונות, לחטוף את מלאי המכשירים החדשים ולאחר מכן, לספסר בהם במחירים גבוהים בעשרות ומאות אחוזים ממחירם המקורי.
1 צפייה בגלריה
סוני פלייסטיישן 5 גיימינג משחקי וידאו
סוני פלייסטיישן 5 גיימינג משחקי וידאו
שלט פלייסטיישן 5
(צילום: רויטרס)
הפלייסטיישן 4 הושק בשנת 2013 ומכר למעלה מ-116 מיליון יחידות עד היום. לעומת זאת, נכון לאוקטובר, סוני מכרה בינתיים כ-13 מיליון יחידות פלייסטיישן 5, פחות משקיוותה. מנכ"ל חטיבת הגיימינג של סוני, ג'ים ריאן (Jim Ryan), אמר בעבר כי הוא מקווה לעבור כמה שיותר מהר בין דורות הקונסולה, כלומר להתחיל להשיק משחקים אך ורק לפלייסטיישן 5. אך משום שמרבית השחקנים עוד לא שדרגו לדור הקונסולות החדש, מרבית משחקי הקונסולה החדשים זמינים לשני המכשירים.
באוגוסט, סמנכ"ל הכספים של סוני, הירוקי טוטוקי (Hiroki Totoki), אמר בשיחה עם משקיעים כי החברה הזמינה מלאי שבבים שיבטיח ייצור 12 מיליון יחידות פלייסטיישן 5 עד חודש מרץ הקרוב. אולם בנובמבר, סוני עדכנה את התחזיות שלה ואמרה כי היא תייצר כמיליון יחידות פחות משציפתה. טוטוקי הודה כי מכירות הפלייסטיישן 5 במחצית הראשונה של 2021 לא עמדו בציפיות של סוני.