סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

פרשנות
אחרי עסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן: איזו ענקית טכנולוגיה תצטרף למשחק?

עסקת הענק במסגרתה רכשה מיקרוסופט את מפתחת "קול אוף דיוטי" עשויה להיות הסנונית שמבשרת את בוא האביב בתחום הגיימינג; האם אמזון, אפל ופייסבוק הן הבאות בתור?

הרכישה של אקטיוויז'ן בליזארד הייתה הזדמנות מוצלחת עבור שני הצדדים. מיקרוסופט הצליחה לקנות את החברה לפי שווי נמוך יחסית לשנים קודמות, ואילו אקטיוויז'ן בליזארד הצליחה לעצור, בינתיים, את הדימום וסללה למשקיעים הקיימים נתיב בריחה מהשערוריות האופפות אותה בששת החודשים האחרונים.
מיקרוסופט הבינה כי "התוכן הוא המלך" (Content is king). יש אפילו הטוענים כי ביל גייטס עצמו היה זה שטבע את המשפט במאמר מ-1996, לפיו התוכן יהיה אפיק הצמיחה העיקרי בעידן האינטרנט. הכיסים העמוקים של מיקרוסופט מאפשרים לה באבחה אחת למזג לתוכה חברות ענק, עם אלפי עובדים ועשרות מותגי גיימינג מצליחים. לאחר שתושלם העסקה, 30 אולפני פיתוח יפעלו תחת קורת גג אחת ויגדילו משמעותית את היצע המשחקים ב"גיים פאס".
לא יהיה מפתיע אם נראה בשנה הקרובה ענקיות טכנולוגיה אחרות נכנסות עמוק לתוך תעשיית הגיימינג, ורוכשות שחקנית משמעותית בתחום. לאמזון יש מספר אולפני משחקים משלה, אך עד לאחרונה אף אחד מהמשחקים שלה לא זכה להצלחה. אפילו המשחק החדש והמצליח למדי שלה, "ניו וורלד" (New World), לא חף מבאגים מביכים. יכול להיות שגישה ישירה לחברת משחקים מבוססת היא מה שהיא זקוקה לו כדי למצב את עצמה כשחקנית בעלת משקל. גם גוגל נכשלה בינתיים להיכנס לתחום הגיימינג. היא מציעה כיום שירות להזרמת משחקים בענן בשם סטאדיה (Stadia), אבל הוא לא תפס תאוצה והחברה גם סגרה בשנה שעברה את האולפנים הביתיים שלה.
1 צפייה בגלריה
משחקי קול אוף דיוטי Call of Duty
משחקי קול אוף דיוטי Call of Duty
משחק קול אוף דיוטי שפיתחה אקטיוויז'ן
מנגד, יש חברות גיימינג אחרות שמצויות כיום בלב משבר עמוק. גם יוביסופט (Ubisoft), היצרנית הצרפתית של סדרת משחקי "אססינ'ס קריד" (Assassin's Creed), מתמודדת עם תביעה בגין הטרדות מיניות ואפליה. גל העובדים שעזבו את החברה בחודשים האחרונים זכה לכינוי "יציאת מצרים". החברה גם הטמיעה טכנולוגיית NFT באחד המשחקים שלה וזכתה עד כה לקיתונות לעג וזלזול. החברה נסחרת לפי שווי של שבעה מיליארד יורו - כסף קטן במונחים של ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות - אבל מחזיקה בכמה מותגי גיימינג בולטים, כמו "Far Cry" ו-"Watch Dogs".
גם אפל עוד לא הצליחה לפתח תוכן משלה בעולם המשחקים (על אף שהיא גורפת רווחים יפים דרך האפסטור). פייסבוק אמנם מחזיקה בחברת משקפי המציאות המדומה אוקולוס (Oculus), אבל עדיין רחוקה מפיתוח משחק רב-מכר. זיווג משמיים בין חברות טק ענקיות ובין חברות גיימינג הינו מתבקש בעתיד הנראה לעין.