סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי קרביין Carbyne
מייסדי קרביין (ניר אריאלי)

קרביין שמפתחת מערכות תוכנה עבור מוקדי חירום גייסה 56 מיליון דולר

מאז הקמתה בשנת 2015 גייסה Carbyne כ-128 מיליון דולר. המשקיעה החדשה בחברה היא COX אחת מספקיות הכבלים הגדולה בארצות הברית. החברה מגינה כיום על יותר מ-400 מיליון אנשים ברחבי העולם ועוזרת למוקדי 911 לנהל 150 מיליון שיחות חירום מדי שנה

חברת קרביין (Carbyne), שמפתחת מערכות תוכנה עבור מוקדי חירום, גייסה 56 מיליון דולר בסבב C. מאז הקמתה בשנת 2015 גייסה קרביין 128 מיליון דולר. המשקיעים שהובילו את הסבב הנוכחי הם Cox Enterprises ו- Hanaco Growth Fund, ואליהם הצטרפו משקיעים חדשים, בהם Valor Equity Partners, General Global Capital, TalC ו-Sandiip Bhammer. המשקיעים הקיימים של החברה שהשתתפו בסבב זה הם,Elsted Capital Partners, FinTLV, Founders Fund, וראש ה-CIA לשעבר, דיוויד פטראוס. המשקיעה החדשה בחברה היא חברת COX אחת מספקיות הכבלים הגדולה בארצות הברית.
מייסדי קרביין הם אמיר אליחי (מנכ"ל ויו"ר), אלכס דיזינגוף (CTO) , יוני יטאסון (ראש צוותי פיתוח) וליטל לשם (בעלת מניות).
בשיחה עם כלכליסט אמר אליחי, "כל הגיוס אקוויטי. השווי של החברה מאז הגיוס הקודם לפני 18 חודשים עלה פי 3. החברה כיום מכניסה עשרות מיליוני דולרים ומוכרת בארצות הברית, מקסיקו וקולומביה.
"פיתחנו מרכז תקשורת חירום כמו 911 והעלנו אותו לענן , שעובד בכל מקום ומאפשר מיקומים בזמן אמת, וידאו, תרגום אוטומטי של השיחה ועוד. לקח לנו הרבה זמן לבנות את המערכת שהיא מוקד ייעודי לכוחות חירום שצריך לקבל מידע ממקורות רבים ולעשות הפצה שלו לכוחות הצלה בשטח. כמו גם גופי חירום, חברות ביטוח או רשויות מקומיות שרוצות להעביר מידע לפקחים", אומר אליחי. "הקפיצה הגדולה של החברה היתה באמצע 2020 אז הגענו למוצר השלם ולקח לנו חמש שנים לבנות אותו ומאז גדלנו מעל ל-1000% עם מכירות של עשרות מיליוני דולרים רבים".
החברה מעסיקה כיום 200 עובדים - 60% בארה"ב, 35% ישראל ועוד משרד קטן במקסיקו שמטפל באמריקה. אליחי הסביר לכלכליסט שבימים אלה החברה הרבה יותר זהירה עם ההוצאות שלה והבחירה בגיוס של יותר מ -50 מיליון דולר היה לנוכח ביקוש יתר
בישראל פועלת קרביין במגזר הציבורי ובמגזר העסקי, עם ארגונים המספקים שירותים לכלל הציבור וללקוחות פרטיים. בין הלקוחות ניתן לציין את עיריית ירושלים, עיריית תל-אביב, מועצה מקומית עומר, איחוד הצלה, צוות 3, חברת הקורקינטים השיתופיים Wind וכן ארגונים במגזרי הפיננסים והבריאות.
מהחברה נמסר שהיא מגינה כיום על יותר מ-400 מיליון אנשים ברחבי העולם ועוזרת למוקדי 911 לנהל 150 מיליון שיחות חירום מדי שנה. הפתרונות מצילי החיים שלה משרתים יותר מ-120 מדינות ורשויות מקומיות ברחבי העולם.
החברה זכתה לאחרונה בכמה פרויקטים ארוכי-טווח גדולים בארה"ב, בהם התקנה של פלטפורמת APEX בעיר ניו-אורלינס בלואיזיאנה, התקנה של פלטפורמת Universe ב-Volusia County בפלורידה והתקנה של מערכות Bridge Desk ו-APEX ב-Global Medical Response) GMR), חברת ניידות החירום וההצלה הגדולה בארה"ב. Bridge Desk משמשת לניהול נכסים מבוזרים, היא ממפה ומאתרת בזמן אמת את מיקום הניידות, הפרמדיקים והציוד. עם APEX, מוקדי החירום של GMR יכולים לקבל ולשתף בזמן אמת וידאו, תמונות ומיקום של אנשים במצבים קריטיים, בהם כל דקה חשובה.