סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נועם ברזיס וזוהר ברונפמן חברת פקאן
נועם ברזיס (מימין) וזוהר ברונפמן, מייסדי פקאן (צילום: דניאל חנוך)

סבב פיטורים שני בפקאן: נפרדת מ-30 עובדים, רובם בישראל

החברה המסייעת לאנליסטים עסקיים בחיזוי התנהגות צרכנים ומחזיקה משרדים בתל אביב וניו יורק פיטרה תוך שנה יותר ממחצית עובדיה, וכעת יישארו בה כ-60 עובדים. הפיטורים נובעים משינוי ארגוני שמטרתו להשקיע משאבים רבים יותר ב"מוצר העתיד" שלה

חברת התוכנה פקאן (Pecan.ai) מפטרת כ-30 עובדים, רובם בישראל. לכלכליסט נודע שהחברה עברה שינוי משמעותי לאחר שפיתחה מוצר חדש שאמור להיות "מוצר העתיד" שלה, ובשל כך עברה גם שינוי ארגוני.
זהו סבב הפיטורים השני של החברה, שבתחילת 2023 כבר פיטרה 30 עובדים ובמהלך השנה פיטרה עוד כמה נוספים. אחרי סבב זה יישארו בחברה כ-60 עובדים. לפני הסבב הקודם העסיקה החברה כ-130 עובדים, כך שבתוך כשנה קיצצה החברה את מספר עובדיה ביותר ממחצית.
פקאן הוקמה ב-2018 על ידי ד"ר זוהר ברונפמן, המשמש כמנכ"ל, וד"ר נועם ברזיס, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות (CTO). שניהם יוצאי 8200 ובעלי דוקטורט במדעי הקוגניציה והמוח מאוניברסיטת תל אביב, שם גם הכירו ופרסמו יחד מאמרים בכתבי עת מדעיים. לפקאן משרדים בתל אביב ובניו יורק.
תחום הפעילות של פקאן נמצא בחיבור שבין עולם הבינה המלאכותית לעולם ניתוח הנתונים, וכך היא מסייעת לאנליסטים עסקיים בחיזוי התנהגות צרכנים והשפעותיה על ביצועיהן של חברות. משתמשי הפלטפורמה יכולים להפוך נתוני עסקאות לתחזיות מדויקות של ביצועים, ובכך להשפיע ישירות על הכנסות ורווחיות.
עד היום גייסה החברה 117.5 מיליון דולר, בין היתר מקרן ההשקעות האמריקאית Insight Partners, קרן ההשקעות של גוגל S-Capital, GGV, Dell Technologies Capital, Mindset Ventures, ו-Vintage Investment Partners.
מפקאן נמסר: "מדובר בהחלטה לא פשוטה שנובעת מסדרת פעילויות שהחברה נוקטת כדי להבטיח את המשך צמיחתה לטווח הארוך. פקאן ממקדת את פעילותה האסטרטגית והשקעתה במוצר החדש שהושק לאחרונה, שנחשב למהפכני ושובר שוק. המוצר מקנה לכל ארגון את האפשרות ליצור ניבוי עסקי, בגישת self-service מבוסס LLM תוך חיסכון של 85% מזמן התהליך בהשוואה לתהליך ידני. מתוך אמונה עמוקה בהשפעת המוצר על השוק לטווח הארוך, הוא מהווה את מוקד פעילות החברה, ובהתאם לאסטרטגיה החדשה, בוצעו התאמות במשאבי החברה. החברה ממשיכה לתמוך בלקוחות הקיימים על מוצריה הקיימים, ביניהם חברות ענק".