סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין: דקל סקופ, גל ויזל ושיר אקרלינג, מייסדי אקססיבי
מימין: דקל סקופ, גל ויזל ושיר אקרלינג, מייסדי אקססיבי (צילום: AccessiBe)

חברת accessiBe גייסה 30 מיליון דולר להנגשת אתרים

החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לאנשים החיים עם מוגבלויות גישה נוחה לאתרי אינטרנט ולמדיה, ועד כה גייסה 58 מיליון דולר. "הגיוס מאפשר לנו להמשיך לחתור לפתרונות נוספים של בעיית הנגישות באינטרנט באמצעות חינוך וטכנולוגיה״

חברת אקססיבי (accessiBe) הישראלית גייסה 30 מיליון דולר בהרחבה של סבב A בהובלת קרן k1 ובהשתתפות הקרנות גלילות והפניקס. סבב הגיוס שהחל ב-2021 עומד על 58 מיליון דולר.
אקססיבי הוקמה בשנת 2018 על ידי דקל סקופ, גל ויזל ושיר אקרלינג, והיא מפתחת טכנולוגיות מגוונות להנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות. כיום היא מעסיקה כ-140 עובדים לאחר צמיחה מהירה בשנה האחרונה ומשרדיה ממוקמים בתל אביב ובניו יורק.
15% מאוכלוסיית העולם הם אנשים החיים עם מגבלות ראייה, שמיעה או תנועה, כמו גם מוגבלויות פונקציונליות אחרות, ורבים מהם נתקלים בקשיי גישה לאתרי אינטרנט. רוב האתרים לא נגישים לאנשים עם מוגבלות ובנויים לשימוש עם עכבר או מסך מגע, ללא תמיכה בטכנולוגיות מסייעות כמו קוראי מסך ומקלדות. הטכנולוגיה של אקססיבי מציגה פיתרון למצוקה הזאת.
״גייסנו את הסיבוב הנוסף מתוך הבנה שבעיית הנגישות באינטרנט היא אקוטית ומשפיעה על אוכלוסייה גדולה מאוד", אומר אקרלינג לכלכליסט. "הסכום שגייסנו, בטח בתקופה המטלטלת הזו בשוק, מעניק לנו את המשאבים להמשיך לחתור לפתרונות נוספים של בעיית הנגישות באינטרנט באמצעות חינוך וטכנולוגיה״.