סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אפל טים קוק בכנס המפתחים של החברה WWDC
מנכ"ל אפל טים קוק. מעריץ אך שומר מרחק (רויטרס)

טים קוק חושף: "ברור שאני משתמש ב-ChatGPT"

"אני גם מאוד נלהב מזה", הוסיך מנכ"ל אפל, שעדיין לא הצטרף למרוץ הבינה הגנרטיבית ומעדיף לצפות בינתיים בהתפתחויות מהצד. "חשוב ביותר להיות מכוונים ומחושבים בפיתוח של הדברים האלה כי הם יכולים להיות חזקים מדי ולהפיץ דעות קדומות, מידע שגוי וגם דברים גרועים יותר"

מנכ"ל אפל טים קוק חשף לאחרונה כי הוא אכן משתמש בצ'אטבוט ChatGPT של OpenAI, אך ציין שדעתו על ההתקדמויות בבינה מלאכותית נותרה ללא שינוי - כלומר, הוא נותר מסויג לגביה. קוק חשף את הדברים בריאון לתוכנית הבוקר גוד מורנינג אמריקה.
"ברור שאני משתמש בזה ואני גם מתלהב מזה", אמר, אבל לאחר מכן חזר על דברים שאמר בעת חשיפת תוצאות הרבעון השני של אפל: "חשוב ביותר להיות מכוונים ומחושבים בפיתוח וביישום של הדברים האלה כי הם יכולים להיות חזקים עד כדי כך שאנחנו חוששים מהפצה של דברים כמו דעות קודמות, מידע שגוי ואולי אף דברים גרועים מכך בחלק מהמקרים".
קוק הוסיף כי יש צורך ברגולציות בתחום, אך הודה כי בהתחשב במהירות שבה מתפתחת הטכנולוגיה ייתכן שהחוקים לא יצליחו לעמוד בקצב. לכן, הציע שחברות תקבלנה את ההחלטות האתיות שלהן בעצמן. בחודש שעבר טען קוק שיש מספר נושאים בתחום הבינה המלאכותית שעוד צריך לפתור, אף שהפוטנציאל "הוא בהחלט מאד מעניין".
לאחרונה נפוצו דיווחים על כך שאפל משקיעה במודלים של בינה מלאכותית, אך לא נחשפו פרטים רבים מעבר לכך או לגבי ההתפתחויות. באפל לרוב נוטים לשמור על חשאיות בכל הקשור למחקר ופיתוח. עם זאת, סטיב ווזניאק, ממייסדי החברה, הוא אחד האנשים המוכרים בתעשיים שיצאו נגד הפיתוחים המהירים בתחום. במרץ הוא חתם לצד אלפי אנשים נוספים, ביניהם אלון מאסק, על מכתב פתוח שקרא להפסקה של שישה חודשים מפיתוח מערכות בינה מלאכותית.