סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
יוצרי האינדי מגייסים תרומות לסיוע בביצוע הפלות בארה"ב

חנות המשחקים Itch.io מציעה חבילת צדקה בת 750 משחקים עצמאיים במטרה לסייע לנשים אמריקאיות שזקוקות להפלה. היוזמה גייסה 150 אלף דולר תוך 12 שעות בלבד

חנות משחקי האינדי המקוונת Itch.io הכריזה על חבילה בת כ-750 משחקים עצמאיים, שכל ההכנסות ממנה ייתרמו כצדקה לארגונים המסייעים לנשים בביצוע הפלות. החבילה עולה כעשרה דולר, אך חנות המשחקים מפצירה בגולשים לתרום ככל הניתן. מבצע ההתרמה ייערך במשך תשעה ימים ונכון לכתיבת שורות אלה, גייס כ-150 אלף דולר תוך כ-12 שעות בלבד מתוך יעד של 200 אלף דולר, שכנראה יתעדכן בחלוף הימים הקרובים.
בחודש מרץ, גייסה יוזמה דומה מבית Itch.io יותר משישה מיליון דולר למען סיוע הומניטרי לאוקראינה. יותר מ-700 מפתחי משחקים הרכיבו יחד את "החבילה למען אוקראינה", שכללה 991 משחקים, לצד משחקי קופסא, ספרים וחוברות קומיקס.
לפני כשבועיים, ביטל בית המשפט העליון בארצות הברית את פסק דין רו נגד וייד משנת 1973, שעיגן את זכותן החוקתית של נשים אמריקניות לבחור לבצע הפלה. חלק ממפתחות המשחקים הבולטות בארצות הברית מתחו ביקורת על הפסיקה, שהעניקה למדינות הפדרציה את הסמכות להסדיר את נושא ההפלות בתחומן. חברות גיימינג אמריקאיות - בהן מיקרוסופט, באנג'י (Bungie) ואולפני הפיתוח של סוני - מתחו ביקורת נחרצת על ההחלטה, ואף הודיעו כי יספקו סיוע לעובדותיהן במידה שיצטרכו לעבור הפלה.