סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
יוצרי משחקי האינדי גייסו יותר משני מיליון דולר עבור אוקראינה

חנות המשחקים itch.io מציעה חבילה בת כ-1,000 משחקים מאת מפתחי משחקים עצמאיים תמורת 10 דולר בלבד. היוזמה צברה תרומות בסך שני מיליון דולר תוך כ-24 שעות. התרומות יתחלקו בין שתי עמותות המסייעות לעם האוקראיני בימים אלה

בתוך מעט יותר מיממה, גייסה יוזמה של מפתחים עצמאיים יותר משני מיליון דולר לטובת סיוע הומניטרי לאוקראינה. יותר מ-700 מפתחי משחקים בחנות האינדי itch.io הרכיבו יחד את "החבילה למען אוקראינה", המוצעת למכירה תמורת עשרה דולר בלבד. החבילה כוללת 991 משחקים, לצד משחקי קופסא, ספרים וחוברות קומיקס.
החבילה כוללת כמה פנינות אינדי אהובות כמו "Celeste", "Superhot", Baba is You" ועוד משחקים רבים (רבים מאוד). "כמפתחי משחקים, אנחנו רוצים ליצור עולמות חדשים, לא להרוס את האחד שיש לנו", נכתב באתר. "לכן אנחנו מציגים יחד את חבילת התרומה הזו כדי לעזור לאוקראינים לשרוד ולשגשג לאחד תום המלחמה". התרומות יתחלקו שווה בשווה בין שתי עמותות: חיל הרפואה הבינלאומי (International Medical Corps) והארגון האוקראיני "קולות של ילדים", שמעניק סיוע נפשי לילדים שחוו טראומה.
על אף שסך המינימום לתרומה עומד על עשרה דולר, חברת Necrosoft, שיזמה את חבילת הסיוע, מפצירה לתרום ככל הניתן: "שמרנו על מינימום נמוך, אבל אנחנו מפצירים בכם לשלם יותר מכך, אם ידכם משגת". החבילה תהיה זמינה לרכישה עד ה-18 במרץ. במחירם הרגיל, כל המשחקים בחבילה עולים כ-6,500 דולר (אז זו עסקה די משתלמת). יעד התרומות המקורי היה 100 אלף דולר, אך הורחב למיליון דולר לאחר שהיעד הושג תוך שעה. גם מיליון דולר גויסו תוך פחות מ-24 שעות. נכון לשעה זו, סך התרומות עומד על 2.3 מיליון דולר בעוד היעד הוא כארבעה מיליון דולר - כך שסביר כי גם היעד הזה יושג בקרוב.