סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
היוצרת של "פורטנייט" גייסה תרומות בסך 144 מיליון דולר לאוקראינה

אפיק גיימס, לצד מיקרוסופט, גייסה את הסכום תוך שבועיים. חברות גיימינג נוספות גייסו תרומות בסך עשרות מיליוני דולרים או הצטרפו לחרם הכלכלי על רוסיה

אפיק גיימס (Epic Games), היוצרת של "פורטנייט", הודיעה היום (ב') כי גייסה 144 מיליון דולר למען ארגונים הומניטריים הפועלים באוקראינה. החברה הודיעה לפני שבועיים כי כל הכנסות המשחק ייתרמו למטרה זו. החברה גייסה יותר מ-36 מיליון דולר כבר ביום הראשון של מבצע ההתרמה. גם מיקרוסופט הבטיחה לתרום את כל העמלות שגבתה על רכישות ב"פורטנייט" שנעשו דרך החנות המקוונת שלה.
ההכנסות נתרמו לארבעה ארגונים הומניטריים: יוניסף (קרן האו"ם לילדים), תוכנית המזון העולמית של האו"ם, נציבות האו"ם לפליטים ו-Direct Relief. אפיק ומיקרוסופט הן שתיים מבין חברות משחקים רבות שהביעו תמיכה באוקראינה, באמצעות תרומה כספית ישירה או דרך הסרת שירותיהן ומוצריהן מהשוק הרוסי. סוני, נינטנדו, CD פרוג'קט רד, יוביסופט, EA ואחרות עשו כך. לאחרונה Wargaming, היוצרת של המשחק רב-המשתתפים "World of Tanks", הודיעה כי תפסיק את פעילות הפיתוח שלה בבלארוס וברוסיה.
תעשיית המשחקים הצליחה לגייס בתקופה האחרונה מיליוני דולרים לרווחת אוכלוסיית אוקראינה. חבילה בת כאלף משחקים לתרומה מאת חנות המשחקים Itch.io הצליחה לגייס יותר מ-6 מיליון דולר בחודש שעבר בתוך עשרה ימים. אתר הצדקה Humble Bundle הציע גם הוא חבילת משחקים, הכוללת כ-120 משחקים במחיר 40 דולר. היא גייסה יותר מ-20 מיליון דולר מ-470 אלף תורמים.