סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

745 מיליון משתמשים, 260 מיליארד דולר למפתחי אפליקציות: אפל בערה ב-2021

ענקית הטכנולוגיה של טים קוק מדווחת כי כלל שירותיה צמחו מאוד בשנה החולפת וכי במהלכה נבר שיא בהיקף הכנסות המפתחים ממכירת מוצרים ושירותים דיגיטליים באפ-סטור. על הפרק: הוספת רישיון הנהיגה ותעודת הזהות לארנק הדיגיטלי, ומפות בתלת-ממד

אפל הדגישה אתמול כי השירותים שלה המשיכו לצמוח ולהתרחב ב-2021, לרבות האפ-סטור, אפל מיוזיק, אפל מפות, אפל פיי, אפל ניוז, אפל פודקאסטס, אפל פיטנס פלוס, אפל טי.וי ואפל ארקייד. "פורטפוליו השירותים המובחר של אפל התגלה כחיוני ב-2021, כשאנשים בכל רחבי העולם חיפשו אחר דרכים חדשות לצרוך בידור, להתעדכן, להישאר מחוברים ולקבל השראה דרכם או באמצעותם", מסר אדי קיו, מנהל חטיבת השירותים של אפל, והוסיף כי לחברה יש כיום יותר מ-745 מיליון משתמשים פעילים בתשלום בכל השירותים, כולל מנויים בתוך האפליקציות, באמצעות חנות האפליקציות.
בנוסף, אפל חשפה כי מפתחים שמוכרים מוצרים ושירותים דיגיטליים הרוויחו מאז השקת חנות האפליקציות ב-2008 יותר מ-260 מיליארד דולר וקבעו בכך שיא חדש להכנסות שנתיות. הנתון עמד על מעט יותר מ-200 מיליארד דולר בשנה שעברה.
1 צפייה בגלריה
טים קוק מנכ"ל אפל
טים קוק מנכ"ל אפל
טים קוק מנכ"ל אפל. 745 מיליון מנויים משלמים ב-2021
(צילום: גטי)
לקוחות חנות האפליקציות הוציאו יותר מאי פעם בין ערב חג המולד (24 בדצמבר) לסילבסטר ב-2021, עם שיעור צמיחה דו-ספרתי לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן. עם זאת, באפל לא חשפו את הסכום בדולרים. הלקוחות השתמשו ב-30 מיליון כרטיסי אשראי דיגיטליים באפליקציית הארנק (Wallet app) למשחקי ספורט, להופעות ולאירועים אחרים בארה"ב ובקנדה ב-2021. שירות הסטרימינג אפל טי.וי פלוס, מצדו, קיבל 763 מועמדויות לפרסים וזכה ב-190 פרסים מאז הושק.
אפל הוסיפה כי בהמשך השנה בעלי מכשירי אייפון ואפל ווטץ' יוכלו להוסיף את רישיון הנהיגה ואת תעודת הזהות לאפליקציית הארנק במדינות נבחרות בארה"ב. לפי האתר של אפל, הפיצ'ר יהיה זמין כבר בתחילת השנה. באפל מיוזיק מתכננים להשיק בהמשך השנה אפליקציה המוקדשת למוזיקה קלאסית - זאת, לאחר שהחברה רכשה בשנה שעברה את שירות המוזיקה הקלאסית Primephonic. מפות בתלת-ממד של אפל מפות תהיינה זמינות במונטריאול, ונקובר וטורונטו בהמשך השנה.