סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צפריר בלונ דר, מנכ"ל אפסטיי
צפריר בלונ דר, מנכ"ל אפסטיי. שירות חדרים (צילום: UPSTAY)

אקזיט בדרך לחופשה: Plusgrade הקנדית רוכשת את UpStay

החברה הישראלית שנרכשת בעשרות מיליוני בודדים הוקמה בשנת 2019 ופיתחה פלטפורמה המאפשרת לבתי מלון להציג לאורחים שדרוג מותאם אישית בתשלום וכך להגדיל רווחים. בעקבות הרכישה תהפוך אפסטיי למרכז הפיתוח המקומי של ענקית הטראוול-טק

ענקית הטראוול-טק הקנדית Plusgrade רוכשת את אפסטיי (UpStay) הישראלית בעשרות מיליוני דולרים בודדים. בעקבות הרכישה תקים החברה הקנדית מרכז פיתוח בישראל. אפסטיי הוקמה ב-2019 על ידי היזמים צפריר בלונדר, המשמש מנכ"ל החברה, עומרי ליטבק ודור קרובינר.
בין המשקיעים הראשונים בחברה נמצאת קרן Journey Ventures שמובלת על ידי נדב פתאל ואביב רפואה, ועד כה החברה גייסה 3.5 מיליון דולר. אפסטיי מעסיקה כיום 20 עובדים, רובם במרכז הפיתוח הישראלי וחלקם הקטן בתפקידי מכירות בעולם. בעקבות הרכישה החברה תעבור למשרדים חדשים, תקלוט כ-30 עובדים נוספים ותהפוך למרכז הפיתוח הישראלי של Plusgrade.
המערכת של אפסטיי מאפשרת לבתי מלון להציע שדרוג מותאם אישית בתשלום למזמיני חדרים. הפלטפורמה מתחברת למערכת של המלון ושולחת למי שביצעו הזמנה מייל שמאפשר שדרוג של גודל, נוף, קומה או שיפורים נוספים תמורת תשלום נוסף. המוצר מוטמע במאות מלונות ב-17 מדינות - בין השאר ברשת מלונות פתאל, ברשת אינטרקונטיננטל, ברשת גרקוטל (רשת המלונות הגדולה ביוון בקבוצת המלונות של האחים נקש (אורכידאה, סטאי, הרברט סמואל) וברשתות מלונות במקסיקו ובארה"ב
Plusgrade נוסדה בשנת 2009 במונטריאול שבקנדה והיא מפעילה משרדים ברחבי העולם ומספקת ליותר מ-200 חברות תעופה (כולל אל-על הישראלית), רכבות ושייט פלטפורמה המאפשרת להן להציע לנוסעים שדרוג מותאם אישית, ליצור חוויות משופרות ולהגדיל את הכנסות החברות. רכישת אפסטיי והטמעתה בתוך החברה תכניס לראשונה את Plusgrade לתחום המלונאות.
צפריר בלונדר, מייסד ומנכ"ל אפסטיי, מסר לכלכליסט: "אחרי ארבע שנים של צמיחה והצלחה מדהימים אנחנו נרגשים לשלב כוחות עם Plusgrade כדי להרחיב את היצע המוצרים שלנו ולשפר את היכולת שלנו להניב הכנסות נלוות עבור השותפים שלנו באמצעות מכירה נוספת של חדרים ושירותים נוספים בבתי המלון.
"הרכישה של אפסטיי היא צעד נוסף קדימה למימוש החזון שלנו להפוך למעצמת הכנסות נלוות גלובלית", אמר קן האריס, מנכ"ל Plusgrade.