סגור
דוד פתאל בעלים של רשת מלונות פתאל כנס טבריה
דוד פתאל, בעל השליטה בפתאל אחזקות (צילום: עמית שעל)

בלעדי
פתאל מתרחב באוסטריה: רוכש מלון ב־32 מיליון יורו וינהל עוד שמונה

קרן פתאל, שהוקמה ומנוהלת על ידי חברה־בת של פתאל אחזקות, קונה מלון בווינה. במקביל חתמה פתאל אירופה על הסכם לניהול שמונה בתי מלון, כך שפתאל תפעיל 10 מלונות באוסטריה תחת המותג לאונרדו

ממשיכה לרכוש: קרן פתאל רוכשת מלון בדירוג של שלושה כוכבים במרכז וינה. ל"כלכליסט" נודע כי הקרן רכשה את המלון המונה 211 חדרים תמורת 32 מיליון יורו, והוא יפעל תחת המותג לאונרדו. המלון צפוי להניב הכנסות של 27 מיליון שקל בשנה ו־EBITDA של 11 מיליון שקל בשנה.
במקביל, חתמה פתאל אירופה — החברה־הבת של פתאל אחזקות הציבורית שגם משמשת כשותף המנהל של קרן פתאל — על הסכם לרכישת זכויות הניהול של שמונה בתי מלון באוסטריה מחברת סטאר־אין בעסקה של 18 מיליון שקל. בתי המלון כוללים 1,005 חדרים. שניים מהמלונות ממוקמים בווינה, שלושה מלונות ושני מתחמי דיור בזלצבורג, ומלון אחד נמצא בלינץ. רשת סטאר־אין נכנסה להליכי חדלות פירעון לפני חמישה חודשים. יורם ביטון, מנכ"ל פתאל באירופה, אמר שהוא מאמין שניתן יהיה להשביח אותם בצורה משמעותית. ההסכם נחתם לתקופה של 25 שנה. ההכנסות השנתיות הצפויות לרשת מהעסקה עומדות על 80 מיליון שקל וה־EBITDA על 15 מיליון שקל.
המלונות האלו יפעלו תחת המותג לאונרדו גם כן. יחד עם הרכישה של המלון בווינה על ידי הקרן, המותג לאונרדו הופך למותג המלונאי הגדול באוסטריה, תוך שהוא מפעיל 10 בתי מלון שבהם 1,400 חדרים.
המלון שנקנה בווינה הוא ה־14 שרוכשת הקרן שהוקמה באפריל האחרון בעת שגייסה 315 מיליון יורו מכמה גופים מוסדיים, שעמם נמנים הראל ביטוח, מנורה־מבטחים ובנק לאומי (באמצעות לאומי פרטנרס). פתאל אירופה השקיעה בקרן 100 מיליון יורו. הסכום שגוייס נועד על מנת לשמש כהון עצמי לביצוע רכישות של מלונות בהיקף כולל של כמיליארד יורו, מה שיביא להכפלת הנכסים שבבעלות או ניהול פתאל. בעת שהקרן הוקמה פתאל חלשה על 227 מלונות ב־19 מדינות, מתוכם 106 באירופה ו־54 בבריטניה ואירלנד.
ביולי האחרון רכשה הקרן שישה בתי מלון באיים הספרדיים איביזה ופלמה דה מיורקה ב־165 מיליון יורו. המלונות האלו, שנרכשו משתי חברות שכל אחת מהן הציגה גירעון של 3 מיליון יורו בהון העצמי, כוללים 1,119 חדרים ובכוונת פתאל להשקיע 20 מיליון יורו בשיפוצם. כמו כן, הקרן רכשה מלונות בקפריסין, יוון ופולין.
רשת מלונות פתאל, בבעלות משפחת פתאל (59.86%), הוקמה על ידי דוד פתאל ב־1998 והיא מתמחה בבעלות, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה, וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. מניית פתאל ירדה ב־15% בחודש האחרון ושווי השוק של החברה עומד על כ־5.4 מיליארד שקל.