סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
סוני תגביר את מאמציה להיכנס לשוק משחקי המובייל

יצרנית הפלייסטיישן רכשה את אולפן המובייל סבאג' גיימס תמורת סכום לא ידוע. זאת כדי להיכנס לשוק המובייל, ממנו סוני התעלמה עד כה. לאחרונה החלה סוני להוציא לאור משחקים גם ל-PC, ולפתח סדרות וסרטים המבוססים על זכיונותיה

סוני הודיעה אתמול (ב') על רכישת אולפן משחקי המובייל סבאג' גיימס (Savage Games) תמורת סכום לא ידוע. החברה נוסדה ב-2020 על ידי ותיקי תעשיית המשחקים, שעבדו בעבר באולפני זינגה(Zynga), רוקסטאר, רוביו (Rovio), נקסט גיימס (Next Games) ו-Wargaming, בין היתר. האולפן טרם הוציא לאור משחקי מובייל כלשהם.
בשנה שעברה גייס הסטודיו 4.4 מיליון דולר לצורך פיתוח משחק יריות למכשירים ניידים. בהודעה לעיתונות, חשפה סוני כי צוות הפיתוח של סבאג' עובד על "משחק אקשן AAA Live-Service", אך לא מעבר לכך. עד כה, סוני פחות או יותר נעדרה משוק משחקי המובייל והתמקדה בשוק הקונסולות, בו היא מובילה לעומת מיקרוסופט המתחרה. הרכישה מצביעה כי יצרנית הפלייסטיישן מתכוונת להגביר את נוכחותה בשוק המובייל העולמי, שגילגל בשנה שעברה 93.2 מיליארד דולר - על פי חברת המחקר Newzoo.
2 צפייה בגלריה
מתוך המשחק "God of War" משנת 2018
מתוך המשחק "God of War" משנת 2018
מתוך המשחק "God of War"
(קרדיט: פלייסטיישן)
לאחרונה, סוני החלה להשיק ל-PC רבים ממשחקי הפלייסטיישן האקסקלוסיביים, כמו "Horizon Zero Dawn", God of War" ו"ספיידר-מן", שיצא למחשב בתחילת החודש. הרמן הולסט (Herman Hulst), ראש אולפני פלייסטיישן, מסר כי אולפני סבאג' יצטרפו לחטיבת המובייל החדשה של פלייסטיישן, "שתפעל באופן עצמאי מאולפני הפיתוח למשחקי קונסולה ותתמקד בחוויות חדשניות, המבוססות על הזכיונות של פלייסטיישן".
2 צפייה בגלריה
The Last Of Us 2 נשים ב גיימינג
The Last Of Us 2 נשים ב גיימינג
The Last Of Us 2
(מקור: פלייסטיישן ,צילום מסך)
בחודש מאי, הכריזה סוני בפני משקיעיה כי בכוונתה להשיק כמחצית מכלל משחקיה ב-PC ובמובייל עד שנת 2025. כמו כן, בחודשים האחרונים סוני החלה גם לפתח סדרות וסרטים המבוססים על משחקיה הבולטים. בחודש מרץ נפוצו דיווחים על כי אמזון מעוניינת ליצור הפקת טלוויזיה המבוססת על סדרת משחקי "God of War". במאי הודיעה סוני כי היא מתכננת להפיק סדרה בנטפליקס המבוססת על סדרת משחקי המד"ב "Horizon", לצד סרט המבוסס על סדרת משחקי המירוצים "Gran Turismo". לפני כשבוע, רשת HBO העניקה הצצה ראשונה לסדרה "The Last of Us", המבוססת על משחקי הזומבים עטורי-השבחים שיצאו לפלייסטיישן.