סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ארנק גוגל google Wallet
google Wallet (צילום: שאטרסטוק)

בשקט בשקט: גוגל השיקה את אפליקציית Wallet בישראל

ענקית האינטרנט השיקה גרסה מסורסת של האפליקציה - שמחליפה את גוגל פיי על סמארטפוני אנדרואיד; בשלב הנוכחי ניתן להוסיף לה, מלבד האשראי, רק שני כרטיסים של מועדוני לקוחות מקומיים

גוגל השיקה בסוף השבוע האחרון את אפליקציית Wallet - שמחליפה את גוגל פיי על סמארטפוני אנדרואיד. מדובר באפליקציה שמיועדת לאחסן את כל הכרטיסים המגנטיים והדיגיטליים של המשתמשים: אשראי, תחבורה ציבורית, תעודת זהות, מועדוני לקוחות ולמעשה כל כרטיס שניתן לסרוק. בארה"ב למשל ניתן להוסיף לה את רישיון הנהיגה, מנויי תחבורה ציבורית, כרטיסי חברות התעופה או אפילו כרטיסי עלייה למטוס. בישראל, בינתיים, מדובר בגרסה מסורסת למדי שמעניקה מעטפת מרשימה לגוגל פיי - השירות הכמעט יחיד שהחברה המפעילה בארץ.
האפליקציה דווקא נוחה מאוד לשימוש. כמו בגוגל פיי ניתן לטעון לתוכה את כרטיסי האשראי שלכם; בעתיד, ואם החברה תקבל אישור לכך, היא אולי תכלול תמיכה במסמכי זיהוי מקומיים או רב קו. בינתיים היא לא. בשלב הנוכחי כל מה שניתן הוא להוסיף לה את כרטיס מועדון הלקוחות של שופרסל ושל אל על. אגב, אם יש לכם כרטיסי מועדון לקוחות, למשל של חברת תעופה זרה, אלה יוטענו אוטומטית לאפליקציה.
בינתיים, גוגל לא ממש מזרזת את העניינים. החברה לא הודיעה אפילו באופן רשמי על הגעתה של Wallet למשתמשים כחלק מעדכון אנדרואיד גלובלי שהביא אותה למיקומים רבים ברחבי העולם. ההודעה היחידה הרשמית על כך היתה דרך הכרזה של זיו אברהם, מנהל תחום האיקומרס בגוגל ישראל בכנס איקומרס של כלכליסט ביוני. אגב, אפליקציית Wallet היתה הראשונה מסוגה שגוגל השיקה; רק לאחר מכן גוגל פיי הושקה בעולם, ולישראל היא הגיעה רק בשנה שעברה.
אפל פיי, המתחרה הגדולה, מציעה שירותים דומים מאוד לאלו של גוגל - אם כי בישראל גם היא מוגבלת לשימוש לתשלומים ולא ממש מציעה תמיכה בשירותים נוספים מעבר לכך. ישנו שירות נוסף של סמסונג בשם הלא מאוד מקורי סמסונג פיי שהיה אמור להגיע לישראל עוד ב-2018 אך מאז נדמו ביצרנית הקוריאנית ולא ברור מה עלה בגורלו בדרך ארצה. חוץ מהשירותים של ענקיות הטק, ישנם גם אלו של חברות האשראי והבנקים המקומיים, אך אלו בדרך כלל שמורים לכרטיסים או ללקוחות שלהם. לא כולם תומכים בשירותים נוספים כגון תשלומים בתחבורה ציבורית למשל. ועל תעודת זהות, דרכון או רישיון נהיגה בסמארטפון אין בכלל על מה לדבר.
עם זאת יש לציין שכיום, אין הרבה מאוד מדינות שמאפשרות שימוש מלא בארנקים דיגיטליים לכל השירותים למעט ארה"ב, יפן ועוד כמה מדינות אירופאיות. ובחזרה ל-Wallet המקומי, ניסינו לברר עם גוגל האם יש צפי לשירותים נוספים או מתי ניתן יהיה לעבור לגמרי לדיגיטל - אבל בחברה לא חשפו דבר.