סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
רשות התחרות הבריטית הורתה למטא למכור את גיפי

הרגולטורים בבריטניה קבעו כי הרכישה של מטא את גיפי, בעסקה שהוערכה בשווי 400 מיליון דולר, מובילה להפחתת התחרות בין פלטפורמות המדיה החברתית. "אנחנו מקדמים תחרות וחדשנות בפרסום הדיגיטלי"

רגולטור ההגבלים העסקיים בבריטניה הורה למטא, החברה-האם של פייסבוק, למכור את פלטפורמת שיתוף הגיפים Giphy. לפי הודעת רשות התחרות והשווקים (CMA), עסקת המכירה בין החברות, שעליה הוכרז במאי שנה שעברה, עלולה לפגוע במשתמשי המדיה החברתית בבריטניה ובמפרסמים בממלכה, כך לפי דיווח באתר CNBC. במטא מסרו כי אינם מסכימים עם ההחלטה והם שוקלים לערער עליה.
לפי החלטת הרגולטורים, הרכישה של מטא את גיפי, בעסקה שהוערכה בשווי 400 מיליון דולר, תוביל להפחתת התחרות בין פלטפורמות המדיה החברתית. יתרה מכך, הטענה היא שהעסקה כבר גרמה לכך שגיפי אינה מתחרה פוטנציאלית בשוק פרסום הבאנרים. לפי הרגולטורים, פייסבוק תוכל להגדיל את כוח השוק שלה, הגדול גם ככה ביחס לפלטפורמות המדיה החברתית האחרות, בכך שתוכל לדחות או להגביל את הגישה של פלטפורמות אחרות לגיפים של גיפי. כתוצאה מכך תגדל התנועה באתרים שבבעלות מטא – פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, שכבר מייצגים 73% מהזמן שהגולשים מבלים במדיה החברתית בבריטניה.
חשש נוסף שהועלה שם הוא שמטא תשנה את תנאי הגישה לגיפים, ותחייב חברות כמו טיקטוק, טוויטר וסנאפצ'ט לספק לה יותר מידע על משתמשים כדי שיוכלו לקבל גישה. לפני ההודעה על העסקה התכוננו בגיפי להשיק שירות פרסום משל עצמם, ואף להתרחב למדינות מחוץ לארצות הברית. שירות הפרסומות של גיפי מאפשר לחברות כמו דנקן לקדם את המותגים שלהם באמצעות דימויים ויזואליים ו-GIF. לפי רשות ההגבלים הבריטית, שירות הפרסום של גיפי היה יכול להתחרות בשירות המקביל של פייסבוק, והיה אף מעודד חדשנות מצד פלטפורמות מדיה חברתית אחרות.
1 צפייה בגלריה
פייסבוק משנה את השם ל Meta מטא השלט החדש במטה החברה בקליפורניה
פייסבוק משנה את השם ל Meta מטא השלט החדש במטה החברה בקליפורניה
מטא. לא מסכימים עם ההחלטה ומתכוונים לערער עליה
(גטי)
אולם לאחר המיזוג ביניהן, סגרו בפייסבוק את שירות הפרסום של גיפי, ולפי רשות ההגבלים, זו סיבה לדאגה, במיוחד לאור העובדה שפייסבוק שולטת על קרוב למחצית משוק פרסום הבאנרים בבריטניה, שנאמד ב-9.4 מיליארד דולר.
"בכך שאנחנו מחייבים את פייסבוק למכור את גיפי, אנחנו מגנים על מיליוני משתמשי מדיה חברתית ומקדמים תחרות וחדשנות בפרסום הדיגיטלי", הגיב סטיוארט מקינטוש, שעמד בראש הפאנל החיצוני שהמליץ לרגולטור. בשלב זה עוד לא ברור כמה זמן יינתן לפייסבוק למכור את גיפי. ממטא, כאמור, מסרו כי אינם מסכימים עם ההחלטה: "אנחנו עוברים על ההחלטה ושוקלים את כל האפשרויות שעומדות לפנינו, כולל הגשת ערעור".