סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
לא רק פלייטיקה: יצרנית "אנגרי בירדס" נכנסת למו"מ לרכישתה ע"י גורם אחר

רוביו הפינית הודיעה למשקיעיה כי היא מנהלת שיחות עם יצרנית המשחקים הישראלית-סינית, אך הוסיפה כי במקביל ההנהלה "בוחנת חלופות אסטרטגיות במטרה להשיג את התוצאה הטובה ביותר". בחודש שעבר פלייטיקה הציעה לרכוש את רוביו תמורת 700 מיליון יורו

בחודש שעבר הגישה יצרנית המשחקים הישראלית-סינית פלייטיקה הצעה לרכישת רוביו (Rovio) הפינית, הידועה כיצרנית סדרת משחקי המובייל "אנגרי בירדס" (Angry Birds). אתמול (ב') הודיעה רוביו למשקיעיה כי נכנסה לשלב המשא ומתן בנושא רכישה פוטנציאלית - לאו דווקא בלעדית מול פלייטיקה.
בהודעה למשקיעים, ציינה רוביו כי החברה מנהלת שיחות עם פלייטיקה אך הוסיפה: "בשל אחריותה, חבר המנהלים של רוביו ממשיך לבחון חלופות אסטרטגיות במטרה להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור רוביו ובעלי המניות שלה".
כאמור, בחודש שעבר הגישה פלייטיקה הצעה לרכישת רוביו במזומן לפי מחיר של 9.05 יורו למניה, המשקף ליצרנית "אנגרי בירדס" שווי כ-700 מיליון יורו. כתוצאה מכך, מניית רוביו עלתה בכ-15% לאחר הצעת הרכישה, והיא נסחרת כיום בהלסינקי לפי שווי של 730 מיליון יורו.
1 צפייה בגלריה
מתוך סרט אנגרי בירדס
מתוך סרט אנגרי בירדס
מתוך הסרט אנגרי בירדס
( צילום: © Sony Pictures Releasing International. All Rights Reserved.)
פלייטיקה הגישה את הצעת הרכישה לאחר מהלך פיטורים נרחב ומתוקשר: בסוף השנה שעברה, יצרנית המשחקים הישראלית פיטרה יותר מ-600 עובדים, מתוכם 180 בישראל. החברה אף השביתה כליל את סטודיו משחקי הקז'ואל ג'לי באטן (Jelly Button), אותו רכשה ב-2017 תמורת עשרות מיליוני דולרים. בקיץ פיטרה פלייטיקה 250 עובדים נוספים.
פלייטיקה נסחרת כיום בוול סטריט לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר וברשותה 600 מיליון דולר בקופת המזומנים. באוקטובר האחרון השתמשה החברה ב-600 מיליון דולר נוספים כדי לבצע רכישה עצמית של המניות, אך המהלך לא הצליח לעצור את הירידות במניה.
רוביו נחשבת לאחת ההצלחות הגדולות והראשונות בעולם המובייל. המשחק "אנגרי בירדס" זכה להצלחה כבירה כמותג בינלאומי, שאפילו הוליד שני סרטים הוליוודיים. אלא שהחברה לא הצליחה לשחזר את ההצלחה עם משחקים נוספים, למרות שתי רכישות משמעותיות שביצעה: דארקפייר גיימס (Darkfire Games) מדנמרק, שנקנתה ב-2020; וחברת המשחקים הטורקית רובי (Ruby), שנרכשה ב-2021.
שוק משחקי המובייל בכללותו נפגע בצורה ניכרת בשל המיתון העולמי המסתמן. על פי הערכות חברת המחקר Newzoo, הכנסות התעשייה הסתכמו בכ-92 מיליארד דולר, ירידה בשיעור 6% לעומת 2021, שהייתה לשנת שיא עבור יצרניות משחקי המובייל.