סגור

פלייטיקה הגישה הצעה לרכישת רוביו, מפתחת אנגרי בירדס

החברה הגישה למעשה הצעה משופרת, לפי שווי של 9.05 יורו למניה ובמזומן, מחיר המשקף שווי של כ-700 מיליון יורו לחברה - פרמיה נדיבה של 55% על שווי השוק; ההצעה הקודמת שהוגשה בנובמבר עמדה על 8.50 יורו למנייה

חברת הגיימינג הישראלית פלייטיקה רוצה לרכוש את מפתחת אנגרי בירדס. החברה הגישה היום הצעה משופרת לדירקטריון רוביו (Rovio Entertainment) לפי מחיר של 9.05 יורו למניה במזומן, המשקף שווי של כ-700 מיליון יורו לחברה.
שווי זה משקף פרמיה נדיבה של 55% לרוביו, חברה פינית הנסחרת בהלסינקי לפי שווי של 470 מיליון יורו. פלייטיקה עידכנה את המשקיעים כי הצעה קודמת של פלייטיקה, שהוגשה ב-16 בנובמבר 2022, עמדה על 8.50 יורו למניית רוביו.
"אנחנו מאמינים בכל לבנו כי השילוב של הקניין הרוחני הנודע של רוביו והיקף המשתמשים שלה, יחד עם יכולת המונטיזציה והתפעול שלנו, יניבו ערך אדיר לחברה", ציין רוברט אנטוקול, מנכ"ל פלייטיקה.
לפני חודש יצאה פלייטיקה למהלך פיטורים נרחב במסגרתו נפרדה מ-500 עובדים, מתוכם 180 בישראל. סבב הפיטורים בדצמבר היה השני שערכה החברה ב-2022, לאחר שבקיץ פיטרה 250 עובדים נוספים.
פלייטיקה נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 3.4 מיליארד דולר ויש לה 600 מיליון דולר בקופת המזומנים. באוקטובר האחרון השתמשה החברה ב-600 מיליון דולר נוספים כדי לבצע רכישה עצמית של המניות, אך המהלך לא הצליח לעצור את הירידות במניה.
בנובמבר האחרון הודיעה רוביו שהיא מפתחת כ-10 משחקים שונים כרגע, כולל משחקים חדשים בסדרת Angry Birds, שאיבדה את המשיכה העצומה שהיתה לה בעשור הקודם. במקרה של השלמת העסקה, בהחלט ייתכן שפלייטיקה תוכל לייצר רווח מהמשחקים הללו עם הכלים שברשותה.
ענף הגיימינג היה אחד הנהנים מהסגרים שנעלו את האנשים ברחבי העולם בבית ודחפו רבים מהם למשחקי המוביייל והאונליין שמפתחת פלייטיקה. ברבעון האחרון הציגה החברה רווח נקי של 68 מיליון דולר (מעט מתחת לתחזיות השוק), לעומת 80 מיליון דולר ברבעון המקביל.
ההכנסות כמעט ודורכות במקום ברמה של 647.8 מיליון דולר כבר כמה רבעונים וזאת אף שהיא רכשה את רדקור הפינית ב־600 מיליון דולר לפני כשנה כדי להחיות את הצמיחה.
עם פרסום הדו"ח האחרון, הפחיתה פלייטיקה את תחזית ההכנסות השנתית (לסיכום 2022) שעומדת כעת על הכנסות של 2.6 מיליארד דולר ורווח מתואם לפני הפחתות של 900 מיליון דולר. אף שרוביו היא חברה מפורסמת יותר בעלת מותג חזק, ההכנסות שלה הרבה יותר קטנות מאלו של פלייטיקה והסכתמו ב-77 מיליון דולר, תוך שהרווחיות שלה נשחקת.