סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

האיחוד האירופי: על טיקטוק להגיב תוך חודש לתלונות נגדה

גופי הגנה על הצרכן באיחוד טוענים כי אפליקציית הסרטונים הקצרים לא מגנה על ילדים מפרסום סמוי ותכנים לא הולמים; החברה: "נקטנו כמה צעדים כדי להגן על המשתמשים הצעירים"


לאפליקציית הסרטונים הקצרים טיק טוק שבבעלות סינית ניתן חודש להגיב לכמה תלונות שהוגשו נגדה מצד גופי הגנה על הצרכן באיחוד האירופי בטענה שהיא מפרה את חוקי הצרכנות ולא מגנה על ילדים מפרסום סמוי ותכנים לא הולמים, כך לפי דיווח בסוכנות "רויטרס".


טיק טוק, שבבעלות בייטדאנס הסינית, נהנית מצמיחה מהירה ברחבי העולם, במיוחד בקרב בני נוער. ואולם כמה תקריות עוררו חשש סביב מדיניות הפרטיות והבטיחות. אתמול (ו') הודיעה הנציבות האירופית כי פצחה בדיונים רשמיים עם טיק טוק ועם גופי הגנה על הצרכן לאומיים כדי לעבור על ההתנהלות המסחרית והמדיניות של החברה.
שר המשפטים של האיחוד, דידייה ריינדר אמר כי האצת המעבר לשימוש באמצעים דיגיטליים בעקבות התפרצות מגפת הקורונה הביאה עמה סיכונים חדשים, בייחוד לצרכנים פגיעים. "באיחוד האירופי, אסור להציג באופן מכוון בפני ילדים וקטינים פרסום סמוי כמו באנרים בסרטונים", מסר.

1 צפייה בגלריה
התראת מהימנות סרטוני טיקטוק
התראת מהימנות סרטוני טיקטוק
טיקטוק
(צילום: צילום מסך טיקטוק )

מטיק טוק נמסר בתגובה כי יציגו בפני ועדת ההגנה על הצרכן האירית וסוכנות הצרכנות השבדית צעדים חדשים שהושקו לאחרונה. שני הגופים הללו מובילים את הדיונים.
"נקטנו כמה צעדים כדי להגן על המשתמשים הצעירים שלנו, כולל הפיכת החשבונות של כל מי שמתחת לגיל 16 לפרטיים כברירת המחדל, וביטול הגישה שלהם להודעות ישירות", נמסר בתגובה מהחברה. "יתרה מכך, משתמשים מתחת לגיל 18 לא יכולים לרכוש, לשלוח או לקבל מתנות ויטואליות, ויש לנו מדיניות נוקשה שאוסרת על פסום הפונה ישרות למשתמשים צעירים מדי".