סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ווטסאפ
ווטסאפ. משנה כיוון (צילום: שאטרסטוק)

חדש בווטסאפ: "ערוצים" ועריכת הודעות

המאפיין החדש מיועד בעיקר לרשויות ממשלתיות, לחברות תחבורה, למותגים ולמשפיענים, ש"יוכלו לשלוח באמצעותו הודעות, תמונות, סרטונים, סטיקרים וסקרים". בווטסאפ מכנים את זה "דרך פרטית לעקוב אחר מה שחשוב". במקביל, נפתחה גם בישראל האפשרות לערוך הודעות לאחר שליחתן

ווטסאפ השיקה מאפיין חדש בשם "ערוצים" (Channels) שתוכנן במיוחד לארגונים ולא לשיחות. החברה שבבעלות מטא מכנה את הפיצ'ר "דרך פרטית לעקוב אחר מה שחשוב" והערוצים, שמזכירים מאוד פיד של טוויטר נועדו, לדברי ווטסאפ, לסייע לרשויות ממשלתיות, לחברות תחבורה ולמותגים לשתף עדכונים חשובים.
בנוסף, המאפיין משמש ככלי ליצירת תכנים וכערוץ למשפיענים, שבו הם יוכלו "לשלוח הודעות, תמונות, סרטונים, סטיקרים וסקרים", כך לפי פוסט ההשקה שפרסמה החברה, והתוכנית היא להטמיע בהמשך שירותי תשלום ושירותים פיננסיים אחרים.
את הערוצים השונים ניתן למצוא על ידי חיפוש בווטסאפ או גלילה בתיקייה חדשה שנוצרה לשם כך, ובסטטוס האישי ניתן יהיה לראות את העדכונים האחרונים. לפי ווטסאפ, לפרטיות יש תפקיד מרכזי בחוויה, ולכן פרטי האדמין של הערוצים לא מפורסמים והאפליקציה שומרת את השיחות למשך 30 יום בלבד.
האדמינים יכולים גם למנוע צילומי מסך והעברת הודעות, ובכך לוודא שמה שמפורסם בתוך הערוץ נשאר בערוץ. אמנם הערוצים הם לא בהצפנה מקצה לקצה והיחס אליהם דומה ליחס שניתן להודעות שנשלחות לבתי עסק, אלב בווטסאפ מחפשים כעת אחר דרכים להצפין אותם. בטלגרם, אגב, יש מאפיין דומה שנקרא באותו שם וכן גם באינסטגרם, שם הוא נקרא Broadcast Channels.
אף שהוספת המאפיין נשמעת כמו שלב טבעי בהתפתחות של ווטסאפ, נראה שהאפליקציה מתרחקת לאחרונה מתפקידה כפלטפורמת הודעות. כך למשל, בחודשים האחרונים החברה אפשרה להשתמש בחשבון אחד במספר מכשירים, פיתחה כלי לניוזלטר פרטי ועוד. זאת, בנוסף להוספת אפשרויות ליצירת סקר, עריכת קניות ועוד כמה מאפיינים שקיימים בפייסבוק, כך שנראה שהערוצים הם דרך נוספת שבה מנסים בווטסאפ להכניס את המדיה החברתית להודעות.
כמו רוב המאפיינים בפלטפורמה, הערוצים מתחילים בקטן. בחברה הודיעו כי ישיקו את המאפיין עם "ארגונים עולמיים מובילים וארגונים נבחרים בקולומביה ובסינגפור", והוא יהיה זמין בשלב הראשון רק בשתי המדינות הללו ויתרחב למדינות נוספות "בחודשים הבאים", כך לפי הודעת החברה.
בתוך כך, השבוע החל לפעול בישראל מאפיין מרכזי חדש נוסף שווטסאפ חשפה לאחרונה - האפשרות לערוך הודעות עד 15 דקות לאחר שנשלחו. גם המאפיין הזה, כמובן, הוא חלק מהניסיון של ווטסאפ להפוך לסוג של "אפליקציית הכל", בדומה למוצרים של הענקית הסינית בייטדאנס.