סגור
Dun's 100

העובדים הסינים משנים את כללי המשחק בתעשיית הבנייה

בראיון מיוחד עם מנכ"ל חברת סמי נג'מי הנדסה ופרוייקטים, אחמד נג'מי, נסקור את האתגרים וההזדמנויות המתגלות בהעסקת עובדים זרים בתעשיית הבנייה בישראל כיום

נכון לראיון, נג'מי מעריך את הדינמיקה המשתנה בתעשייה ומציין את חשיבות התמודדות יעילה עם האתגרים הקיימים. נכון לשיחה, נסתכל על התפקיד המרכזי בו העובדים הסינים משתלבים בתוך תעשיית הבנייה וכיצד העסקתם משפיעה על הסצנה המקומית.
כאחד העסקים המובילים בתחום ההנדסה והבנייה בישראל, חברת נג'מי מתמודדת עם האתגרים וההזדמנויות שהופיעו בתעשייה תוך כדי שינוי דינמי של השוק.
נג'מי מעריך את תרומתם של העובדים הסינים בתעשיית הבנייה בארץ ומדגיש את ההשלכות על התחרות המקומית המתרחשת בעקבות השינויים מאז פרוץ המלחמה.
1 צפייה בגלריה
סמי נג'מי הנדסה ופרוייקטים
סמי נג'מי הנדסה ופרוייקטים
סמי נג'מי הנדסה ופרוייקטים
(צילום: אמיל קנז)
הזרם של עובדים סינים להחלפת עובדים פלסטינים בענף הבנייה חולל מהפך תרבותי משמעותי, כתבה זו נועדה לשפוך אור על ההשפעה החיובית של העובדים הסינים במאבק בתופעת המחירים השעתיים המנופחים על ידי קבלנים ישראלים המנצלים את המחסור בכוח אדם בענף הבנייה מאז פרוץ המלחמה במיוחד, הגעתם של העובדים הסינים סייעה לנטרל את התופעה, הם מביאים יתרון תחרותי ונכונות לעבוד בתעריפים סבירים.
מנכ"ל החברה מציין כי התרבות הסינית הכניסה לשוק אתגרים חדשים וערכים נוספים כגון תקנים ותקנות פעילות, תוך הדגשת הבדלי התרבות והשינויים המהפכניים שהם מביאים לשוק הבנייה, היכולת שלהם לספק עבודה איכותית בתוך לוחות זמנים מוגדרים בהתאם לפרויקטים השונים, אפשרה לחברות קבלן לשפר את המוניטין שלהם ולהבטיח פרויקטים נוספים. המומחיות והכישורים של העובדים הסינים העלו את הסטנדרטים בתעשייה, והעניקו לקבלנים ישראלים יתרון תחרותי על הבמה העולמית.
התפוקה הגבוהה של העובדים הסינים בעבודה מעידה על מסורת חינוכית ועיבוד תרבותי המשפיע על בחירת גיוס כוח אדם בחברות הבנייה.
יתר על כן, שיתוף הפעולה של העובדים הסינים בשוק הבנייה הציג נקודת מבט רעננה וגישות חדשניות.
מאחר ותעשיית הבנייה בסין היא אחת המובילות בעולם בפן הסיסטמתי, הם מגיעים עם מוסר ומחויבות גבוהה לעבודה כפי שנראה על פני השטח. כוח עבודתם ניכר בהצטיינות של עבודת צוות, סדר, והקפדה על השתלשלות שלבי הפרויקט, מה שיוצר תחרות חזקה עבור פועלי הבנייה והקבלנים בישראל, תרבות הבנייה הסינית לוקחת את תרבות הבנייה הישראלית שלב קדימה.
השילוב של עובדים סינים הוכיח את עצמו כמחליף משחק בשוק הבנייה, השפעתם לא רק שינתה אתרי בנייה אלא גם פתחה דלתות להזדמנויות גדולות יותר, היכולת שלהם לספק עבודה איכותית בתוך לוחות זמנים מוגדרים אפשרה לחברות לשפר את המוניטין שלהם ולהבטיח פרויקטים נוספים.
בנוסף, ניתן לראות את אתגרי הטכנולוגיה המתפתחת בתעשיית הבנייה, שהופכת כל פעולה להיות יותר דיגיטלית וממוכנת לשימוש באפליקציות וכלים טכנולוגיים חדשים, דבר זה מצריך את הפועלים להיות יותר בקיאים טכנולוגית, גם כאן רואים את הפער התרבותי, אולי בגלל שהאזרח הסיני בסין נחשף באורח היום ליותר טכנולוגיות לפי סגנון החיים הסיני.
לא כולם יודעים אנגלית, מה עושים?
אכן, מחסור השפה והפער התרבותי יכול להוות מכשול בין גיבוש חברים הצוות המקומיים והעובדים הזרים, כאן מגיע תפקידה של החברה המעסיקה לגשר על פער זה, לא רק במובן של אירועים חברתיים ופעילויות גיבוש, אלה גם על ידי הדרכת הצוות בשימוש באמצעים טכנולוגים כגון אפליקציות תרגום לתקשורת, אפשרות יצירת שפת עבודה פשוטה באמצעות שפת סימנים, לזהות מה הם הבדלי גישת עבודה בין תרבויות, שיכולים ליצור אי הבנות או התנגדות תקשורתיות.
בסיום הראיון, אחמד נג'מי מבטיח להמשיך להתמודד עם האתגרים כדי לגשר את הפער התרבותי המתפתחים בתעשיית הבנייה, לקחת את הצד החיובי מכל תרבות, להטמיע אותן בשאר חברי הצוות, לתת מענה למחסור בכוח אדם, לתמוך בתעשייה המקומית עד כמה אפשר, ולהציב את חברתו בראש התחרות תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של איכות ומקצועיות.
d&b – לדעת להחליט