איש העסקים מיכאל פיין הוסגר לארה"ב; מואשם בהונאת בנקים בהיקף של כ-28 מיליון דולר
לפי כתב האישום האמריקאי, ביצע פיין עבירות הונאה כלפי בנקים ומוסדות פדרליים למימון משכנתאות בארה"ב. בית המשפט המחוזי בירושלים הכריז על פיין בר הסגרה באפריל 2024 ולאחר שערעורו לבית המשפט העליון נדחה, הפכה החלטה זו סופית
איש העסקים מיכאל פיין הוסגר בסוף השבוע לארה"ב ויעמוד שם לדין על ביצוע עבירות הונאה באמצעים אלקטרוניים והונאת בנקים, בהיקף של כ-28 מיליון דולר.
לפי כתב האישום האמריקאי, במשך מספר שנים, עד שנת 2019, ביצע פיין עבירות הונאה כלפי בנקים ומוסדות פדרליים למימון משכנתאות בארה"ב, אשר בגינן אושרו לחברות שבבעלות המבוקש, הלוואות בסכום של כ-28 מיליון דולר אמריקאי. החקירה הפדרלית בעניינו של פיין החלה בשנת 2019, ובאוגוסט 2020 הגיש נגדו ה-Grand Jury במדינת מיזורי כתב אישום בגין עבירות מרמה פדרליות חמורות.
פיין הינו אזרח ארה"ב ומעולם לא רכש אזרחות ישראלית, אולם בזמנים הרלוונטיים התגורר בישראל, והיה נוסע תכופות לארה"ב, שם בוצעו העבירות.
ביולי 2023 הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בה התבקש בית המשפט להכריז על פיין בר הסגרה לארה"ב.
בית המשפט המחוזי בירושלים הכריז על פיין בר הסגרה באפריל 2024 ולאחר שערעורו של פיין לבית המשפט העליון נדחה, הפכה החלטה זו סופית. לאחר שנחתם צו הסגרה בעניינו, הוא הוסגר בסופ"ש לארה"ב.
תיק ההסגרה מטופל ע"י עו"ד חנה ליב מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. הסגרת המבוקש נעשתה בשיתוף משטרת ישראל וחוליית אינטרפול במחלקה לתפקידים מיוחדים של משטרת ישראל.






























