דלתא מרגיעה: לא נקבע מחירי כרטיסים באמצעות AI
חברת התעופה פרסמה את ההודעה לאחר שספגה ביקורת ממחוקקים ומהציבור בארה"ב; זאת לאחר שמסרה בעבר שהיא מתכוונת להשתמש בבינה מלאכותית לניהול הכנסותיה בשותפות עם חברה המתמחה בתחום
חברת התעופה דלתא איירליינס מסרה אתמול (ו') שלא תשתמש בבינה מלאכותית כדי לקבוע מחירי כרטיסים אישיים לנוסעים, זאת לאחר שספגה ביקורת ממחוקקים ומהציבור הרחב בארה"ב.
בשבוע שעבר אמרו הסנאטורים הדמוקרטים רובן גלגו, מארק וורנר וריצ'רד בלומנטל שהם מאמינים שהחברה שבסיסה באטלנטה תשתמש ב-AI כדי לקבוע מחירי כרטיסי טיסה אישיים, מה שלדבריהם יביא ל"העלאות מחירים עד ל'נקודת הכאב' של כל נוסע אינדיבידואלי".
מדלתא נמסר שהיא לא עשתה שימוש שכזה ב-AI, אך בעבר הודיעה שהיא מתכננת להשתמש בטכנולוגיית ניהול הכנסות מבוססת AI בכ-20% מהרשת המקומית שלה עד סוף 2025. זאת בשותפות עם Fetcherr, חברת תמחור באמצעות AI.
"אין מוצר תמחור אשר דלתא עשתה בו שימוש, בחנה אותו או מתכוונת להשתמש בו, אשר נותן ללקוחות ספציפיים מחירים ספציפיים בהתבסס על מידע אישי", כך מסרה החברה לסנאטורים במכתב שנשלח אתמול, והגיע לידי רויטרס. "מחירי הכרטיסים שלנו לעולם אינם מתבססים על מידע אישי".
הסנאטורים שיבחו בתגובה את מחויבותה של דלתה לא לעשות שימוש ב-AI כדי לקבוע מחירי כרטיסים ספציפיים, אך העלו שאלות רבות בנושא וביקשו יותר פרטים לגבי המידע שדלתא אוספת כדי לקבוע מחירי כרטיסים. "דלתא אומרת למשקיעיה דבר אחד, ואז אומר לציבור משהו אחר", כך אמר גלגו.
הסנאטורים ציטטו דברים שאמר בדצמבר נשיא דלתא, גלן האונשטיין, לפיהם טכנולוגיית ה-AI של החברה מסוגלת לקבוע מחירים על בסיס חיזוי של "הסכום שאנשים מוכנים לשלם עבור מוצרי הפרימיום בהתייחס למחירי הבסיס".
בשבוע שעבר אמר מנכ"ל אמריקן איירליינס, רוברט איסום, ששימוש ב-AI כדי לקבוע מחירי כרטיסים עשוי לפגוע באמון הצרכנים.
המחוקקים הדמוקרטים גרג קזאר ורשידה טלאייב העלו בשבוע שעבר להצבעה חקיקה שאוסרת על חברות להשתמש ב-AI כדי לקבוע מחירים או שכר, בהתבסס על המידע האישי של אזרחים, וספציפית תאסור על חברות תעופה להעלות מחירי כרטיסים, למשל לאחר זיהוי חיפוש אחר מודעות אבל של בני משפחה. הם ציטטו דו"ח של ועדת המסחר הפדרלית מינואר שמצא שקמעונאים משתמשים תכופות במידע אישי של צרכנים כדי לקבוע יעדי מחיר, והמחירים תפורים לפי מידה על מוצרים ושירותים – החל ממיקומו של המשתמש ונתוניו הדמוגרפיים, ועד לתנועות הסמן שלו באתר הבית.































