סגור
יו"ר ומנכ"ל אדאני גרופ גאוטם אדאני
גאוטם אדאני (צילום: REUTERS/ Amir Cohen)

הודו: רשות ני"ע חוקרת שבע חברות בקבוצת אדאני בחשד להפרת כללי רגולציה

הקבוצה שבראשה עומד המיליארדר גאוטם אדאני, המחזיקה גם בשליטה על נמל חיפה, קיבלה מהרגולטור אזהרה שלפיה, בין השאר, לא דיווחה כראוי על עסקאות; בקבוצה סבורים כי לפרשה לא יהיו השלכות מהותיות

רשות ני"ע של הודו (SEBI) שלחה לשבע חברות של קבוצת אדאני, בהן חברת הדגל אדאני אנטרפרייז, אזהרות על הפרת רגולציה. קבוצת אדאני היא בעלת השליטה בנמל חיפה.
באתר CNBC דיווחו כי הרגולטור החל לחקור את הקבוצה, שבראשה עומד המיליארדר גאוטם אדאני, לאחר הדו"ח של חברת המחקר האמריקאית הינדנבורג מ-2023, בו הקבוצה הואשמה בשימוש לא הולם במקלטי מס ובהטיות של המניה. באדאני הכחישו את ההאשמות.
מאדאני אנטרפרייז נמסר כי ה-SEBI שלחה לה שתי אזהרות ברבעון הראשון של השנה, בטענה שלא עמדה בדרישות המתחייבות מחברות נסחרות, והפרה חוקי גילוי על כמה עסקאות. מהחברה לא מסרו פרטים נוספים על ההפרות בהן היא מואשמת. עם זאת הוסיפו כי ההנהלה סבורה שלאזהרות לא יהיו "השלכות מהותיות".
החברות הנוספות בקבוצה שקיבלו אזהרות כוללות את חברת האנרגיה הירוקה, תחנות הכוח, הגז, פתרונות אנרגיה והנמלים. מחברת תחנות הכוח נמסר כי האזהרה ניתנה בטענה שעסקאות מסוימות עם צד שלישי לא דווחו כראוי בהצהרות השנתיות, ולא קיבלו את האישור המתאים. בחברת האנרגיה הירוקה מסרו כי האזהרה עוסקת בתוקף של אישור לביקורת חשבונות עבור השנה הפיננסית הקודמת.
לרוב, הפרות מסוג זה מובילות להטלת עונשים מוניטריים וההנהלה עשויה להיות מורחקת משוקי ההון לתקופה מסוימת. העונשים הללו תלויים בחומרת המעשים המיוחסים. בשלב זה, לא ברורה מהי חומרת העבירות בהן מואשמות החברות של אדאני.
מהחברה לא נמסרה תגובה.