סגור

פייזר: יעילות החיסון לקורונה בקרב ילדים בני 11-5 היא כ-91%

חברת התרופות פרסמה את תוצאות המחקר על החיסון לקורונה שפיתחה בקרב ילדים בני פחות מ-12; חיסון קבוצת אוכלוסייה זו בארצות הברית עשוי להתחיל כבר בחודש הבא - אם יתקבלו האישורים הרגולטוריים

חברת פייזר הודיעה היום כי החיסונים שלה לקורונה במינון מופחת (שליש מהמינון הרגיל), המיועדים לילדים בגילי 11-5 בטוחים - ויכולים למנוע הדבקה בשיעור יעילות של 90.7%, כך מדווחת סוכנות AP.


תוצאות הניסוי של פייזר פורסמו בזמן שהרגולטורים בארצות הברית בוחנים אישור חיסונים לילדים בני 11-5.
בניסוי השתתפו 2,268 ילדים, שקיבלו שתי מנות בהפרש של שלושה שבועות. לפי פייזר, 12 ילדים שקיבלו זריקת פלצבו נדבקו בקורונה, לעומת שלושה בלבד שנדבקו לאחר שקיבלו את החיסון האמיתי. בשום קבוצה לא היו חולים קשה, אולם בקרב המחוסנים תסמיני המחלה היו קלים יותר.
מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) צפוי לפרסם היום את חוות הדעת הראשונית שלו בנושא חיסון ילדים בגילים אלה. בשבוע הבא היועצים החיצוניים של ה-FDA צפויים לקיים דיונים בנושא. אם ה-FDA יעניק את האישור לזריקות, כאמור במינון מופחת, המרכז לבקרת ומניעת מחלות (CDC) יצטרך להעניק את ההמלצה הסופית בנושא.
לפי ההערכות, החיסונים של ילדים בגילים אלה בארצות הברית עשויים להתחיל בחודש הבא, כך שהראשונים שיקבלו אותם יהיו מוגנים באופן מלא (כלומר יקבלו שתי מנות) עד כריסמס; זאת, כמובן, אם הרגולטורים יעניקו אור ירוק.
ה-CDC דיווח מוקדם יותר השבוע כי למרות התפשטות זן הדלתא של הקורונה ביוני-ספטמבר, שיעור היעילות של חיסוני פייזר במניעת אשפוז של נערים ונערות בני 12-18 - עמד על 93%.
אף שהסיכוי של צעירים לפתח מחלה קשה בעקבות הידבקות בקורונה הוא נמוך יחסית, הקוביד 19 גרם למותם של 630 אמריקאים בני פחות מ-18, כך לפני נתוני ה-CDC. כ-6.2 מיליון ילדים נדבקו בקורונה - 1.1 מיליון מהם בששת השבועות שבהם השתולל זן הדלתא.

1 צפייה בגלריה
קורונה חיסון של פייזר בבית חולים Spallanzani רומא איטליה 18.1.21
קורונה חיסון של פייזר בבית חולים Spallanzani רומא איטליה 18.1.21
חיסון של פייזר
(צילום: אם סי טי)