סגור
רד הסטינגס אתר סקי
ריד הסטינגס ואתר הסקי פאודר מאונטן."אני משקיע פה הרבה כסף" (צילום: AP, Powder Mountain)

עוד יעשו על זה סרט: מייסד נטפליקס קנה אתר סקי ומתכנן להקים בו מועדון לעשירים בלבד

ריד הסטינגס שפרש בשנה שעברה מתפקידו כמנכ"ל ענקית הסטרימינג, רכש בספטמבר את אתר פאודר מאונטן בצפון מזרח יוטה, וכבר הזרים לו 100 מיליון דולר לכיסוי חובות והחלפת ציוד. בשלב הבא הוא מתכנן להפוך 8,000 דונם לשטח פרטי עבור חברי מועדון חדש שישלמו עד 100 אלף דולר בשנה

ריד הסטינגס לא מתבטל בפנסיה. מייסד נטפליקס שפרש בינואר בשנה שעברה מתפקידו כמנכ"ל ענקית הסטרימינג, רכש בספטמבר אחזקת שליטה באתר הסקי פאודר מאונטן בצפון מזרח יוטה. סכום הרכישה לא פורסם, אך הוא ירש עם הנכס גם חובות של יותר מ-100 מיליון דולר.
הסטינגס לא מתכוון להעביר את הזמן בגלישה במדרונות, אלא הוא מאמץ מודל עסקי שעוד לא נוסה בתעשיית הסקי, ובכוונתו להפוך 8,000 דונם בהרים לשטח פרטי שהכניסה אליו תורשה רק לאנשים שבבעלותם בית במובלעת בפסגת ההר, ושיסכימו לשלם דמי חבר של בין 30 אלף דולר ל-100 אלף דולר בשנה. שאר אתר הסקי יישאר פתוח לציבור.
לדבריו, המהלך הוא הדרך הטובה ביותר להתחרות עם המינויים הפופולריים המעניקים כניסה למספר אתרי סקי מבלי למשוך קהל רב מדי. "כל אתרי הסקי העצמאיים מחפשים דרכים לשרוד", אמר בריאיון לניו יורק טיימס. "מעבר לאתר בוטיק, יוקרתי ופרטי זו כנראה הדרך". עם זאת, הוא מודה שייתכן וישבש את תעשיית הסקי כפי שעשה לתעשיית הבידור. "החלטנו שאנחנו צריכים למשוך לפה אנשים בכך שנציע חוויה פרטית שהם לא יקבלו בשום מקום אחר", הסביר. בהתאם, הוא מעלה את מחיר המנוי העונתי ל-1,399 דולר מ-1,259 דולר, בעוד שמנוי לבני 75 ומעלה שעד כה היה חינם יעלה כעת 1,049 דולר.
אתר פאודר מאונטן חולש על שטח של יותר מ-19 אלף דונם ונחשב לאחד מאזורי הסקי הגדולים ביותר בארה"ב, אך הציוד המיושן והמרחק מהאזורים המרכזיים הפכו אותו לאתר נטוש כמעט. זה מבחינתו של הסטינגס היה מקור המשיכה העיקרי למקום. הוא התעייף מהתורים והעומסים באתרי הסקי הפופולריים ובנה בית במקום ב-2021. חברת ארגון האירועים סאמיט רכשה את האתר ב-2013 ותכננה לבנות בו 500 בתים, מסעדות וברים. אולם, לא היה ביקוש לבתים והחברה נסוגה מהתוכניות. הסטינגס מיהר להחליף אותם. "הרגשתי שאני חייב לעשות את זה כדי לשמר את החוויה פה", הסביר.
הונו של הסטינגס מוערך בקרוב ל-6 מיליארד דולר לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. הוא השקיע באופן מיידי 100 מיליון דולר מכספו באתר הסקי, זאת כדי לשלם חלק מהחובות ולרכוש קרונות חדשים לרכבלים, שיותקנו בחודשים הקרובים.
יש לו תוכניות נוספות לאתר, כולל בניית מקומות לינה ומסעדות ופתיחת חנויות להשכרת ציוד. כמו כן, הוא מתכוון לבנות בקתה גדולה שתשרת את חברי המועדון ותכלול ספא יוקרתי. "אני משקיע הרבה כסף פה, אבל אין לי כוונה לסבסד זאת תמיד", אמר. "התשוקה שלי היא ארגוני הצדקה שאני עובד איתם, וזו לא נתפסת בעיני כיוזמת צדקה".
הסטינגס מתכוון למכור את יחידות הדיור על ההר במחיר התחלתי של 2 מיליון לאחת. להערכתו, הוא יוכל למכור את כל היחידות ודמי המנוי לחלק הפרטי יכסו את עלות השיפוצים הנדרשים גם בחלק הציבורי.
"נצטרך לחכות ולראות אם זה יעבוד", הגיב ריק קאהל עורך המגזין. Ski Area Management . "אבל לא הייתי ממהר להמר נגד האיש שהקים את נטפליקס".