סגור
ריד הסטינגס מנכ"ל נטפליקס 2020
ריד הסטינגס. עובר מתפקיד המנכ"ל לתפקיד היו"ר (צילום: רויטרס)

נטפליקס הפתיעה במספר המינויים החדשים. המנכ״ל פורש ויהיה היו״ר

מספר המינויים בתשלום גדל ב-7.66 מיליון איש ברבעון האחרון של 2022 - כמעט כפול מהתחזיות. הרווח למניה עמד על 12 סנט לעומת תחזית ל-45 סנט. המנכ"ל הוותיק ריד הסטינגס עובר לתפקיד היו"ר. המניה הגיבה בזינוק במסחר המאוחר

נטפליקס סוגרת את השנה עם צמיחה גדולה מהתחזיות במספר המינויים ובהכנסות, אך פספוס משמעותי בשורת הרווח שצנח ביותר מ-90%. במקביל הודיעה החברה כי המנכ"ל ריד הסטינגס עוזב את תפקידו ועובר לתפקיד היו"ר. מניית החברה הגיבה בזינוק של 6% במסחר המאוחר.
מספר המינויים המשלמים של החברה גדל במהלך הרבעון שחלף ב-7.66 מיליון איש (לעומת תחזית לתוספת של 4.57 מיליון מינויים), והגיע ל-230.75 מיליון (גידול שנתי של 4%). החל מרבעון זה, נטפליקס כבר לא מפרסמת תחזיות לגידול במספר המינויים.
הכנסות ענקית הסטרימינג ברבעון האחרון של 2022 עמדו על 7.85 מיליארד דולר, גידול של 1.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2021. מדובר בנתון גבוה מעט מתחזיות האנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 7.82 מיליארד דולר. מנגד, הרווח הנקי של החברה רשם ירידה של 90.9%, ועמד על 55 מיליון דולר בלבד. הרווח למניה עמד על 12 סנט, נמוך משמעותית מהתחזית שצפו רווח של 45 סנט למניה.
לדברי נטפליקס, הסיבה לצניחה החדה קשורה בין השאר לתנודות בשער הדולר ביחס ליורו. בהקשר זה היא מציינת שהרווח התפעולי של החברה, 550 מיליון דולר, היה גבוה משמעותית מהתחזית שפרסמה בדו"ח הרבעוני הקודם, ומייצג ירידה של 13% בלבד ביחס לרבעון המקביל.
עוד הזכירה נטפליקס את השקת המסלול נתמך הפרסומות בנובמבר. "אנחנו מרוצים מהתוצאות המוקדמות", נכתב. "בשעה שאנחנו עדיין בימים הראשונים ויש לנו עוד הרבה מה לעשות (במיוחד בכל הנוגע לטרגוט ומדידה טובים יותר), אנחנו מרוצים מההתקדמות שלנו עד עתה בכל הממדים: חוויית משתמש, ערך למפרסמים ותרומה לפעילות העסקית שלנו, שהיו טובים ממה שציפינו. אנחנו מאמינים שהמחיר הנמוך יותר מביא לגידול הדרגתי במספר המנויים. כצפוי, ראינו מעט מאוד מעבר ממסלולים אחרים". ברבעון הנוכחי צופה החברה גידול של 3.9% בהכנסות, שיגיעו ל-8.17 מיליארד דולר. הרווח הנקי צפוי לקטון ב-20.2% ל-1.28 מיליארד דולר.