סגור
מנכ"ל אפל טים קוק
מנכ"ל אפל, טים קוק (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

אפל בעקבות אמזון: תוציא מיליארד דולר על סרטי קולנוע

לפי דיווח בבלומברג, אפל מבקשת להפיק סרטים שיוצגו בבתי הקולנוע. בנובמבר דווח כי אמזון, המתחרה באפל, גיבשה תוכניות דומות להשקעה של מיליארד דולר בהפקת 15-12 סרטים בשנה

אפל מתכוונת להוציא מיליארד דולר בשנה כדי להפיק סרטים שיוצגו בבתי הקולנוע, ולבסס את עצמה כשחקן רציני בהוליווד, כך דווח בבלומברג. ענקית הטכנולוגיה כבר פנתה לאולפני קולנוע בנוגע לשותפות בסרטים שייצאו לאקרנים בשנה הקרובה ובעתיד.
למרות שהתוכניות עדיין נמצאות בשלב הגיבוש הסופי, החברה רוצה לשדר סרטים באלפי אולמות קולנוע למשך חודש אחד לפחות, ולנצל את האסטרטגיה של צפייה ישירה בתכנים אקסקלוסיביים והקרנות מוגבלות.
לפי הדו"ח, הסרטים הפוטנציאליים להקרנה כוללים את "רוצחי ירח הפרחים" של מרטין סקורסזה, "ארגייל" של מתיו ווהן ו"נפוליאון" של רידלי סקוט.
הדו"ח מגיע לאחר שאמזון, המתחרה באפל, גיבשה תוכניות דומות להשקעה של מיליארד דולר בהפקת 15-12 סרטים בשנה, כפי שדווח בבלומברג בנובמבר. בתחילת השנה שעברה סגרה אמזון את העסקה לרכישת MGM בשווי של 8.5 מיליארד דולר.
בתי הקולנוע, שעדיין מנסים להתאושש מתקופת הקורונה, עדיין לא חזרו למכירת כרטיסים ברמות שלפני המגפה. זאת למרות סרטים שוברי קופות, כמו "אווטאר דרך המים" ו"קריד III". על פי נתוני Comscore, הכניסו הקופות המקומיות בשנה שעברה סכום של כ-7.5 מיליארד דולר, המייצגים עלייה של כ-70% ביחס לשנה קודמת, אך עדיין 30% פחות מהסכום שלפני המגיפה. בצפון אמריקה סך המכירות הגיע ל-11 מיליארד דולר.
עם זאת, השקעות של חברות כמו אמזון ואפל עשויות לעזור לתעשייה החבוטה להתאושש בקצב מהיר יותר. "יוניברסל של קומקאסט הוציאה כמיליארד דולר בשנה ב-2018-2019 על הפקת סרטים, והכניסה כ-1.6 מיליארד דולר בקופות המקומיות. זה מצביע על כך שאפל ואמזון יכולות כל אחת להכניס כ-1.5 מיליארד דולר במכירות כרטיסים, ולהעלות את הכנסות הקופות בלמעלה מ-20% לסך מוערך של 8.3-8.5 מיליארד דולר ב-2023", כתבה גיתה רנגנתן, אנליסטית התקשורת של בלומברג בתגובה לידיעה.
התוכניות של אפל ואמזון מגדילות את השקעות הסטרימינג והתוכן שלהן, בזמן שהן מקצצות בעלויות בתחומים אחרים. רק לאחרונה חשפה אמזון את כוונתה לפטר 9,000 עובדים, לאחר שכבר פיטרה בינואר 18,000 עובדים. לפי בלומברג, אפל דחתה השקות של מוצרים, דחתה בונוסים וקיצצה תקציבים כדי למנוע פיטורים.