סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
לוגו אמזון
לוגו אמזון (רויטרס)

עם הפנים למסך הגדול: אמזון תוציא מיליארד דולר בשנה על סרטי קולנוע

ענקית הקמעונאות מתכננת להרחיב מאוד את השקעותיה בפיצ'רים המיועדים לקולנוע ובכוונתה להפיק 15-12 כאלה בשנה החל מ-2023. המהלך מגיע בעקבות רכישתה של אמזון את אולפני MGM ב-8.5 מיליארד דולר, ומדובר בהתחייבות הגדולה ביותר לבתי קולנוע של חברת טכנולוגיה

אמזון מתכננת להוציא יותר ממיליארד דולר בשנה על הפקת סרטים המיועדים להקרנות בבתי הקולנוע, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג המתבסס על אנשים המעורים בנושא. זו ההתחייבות הגדולה ביותר לבתי הקולנוע מצד חברת אינטרנט.
לפי הדיווח, ענקית המסחר המקוון מתכננת להפיק בכל שנה 15-12 סרטים שיזכו להקרנה בבתי הקולנוע ולא יעלו מיד לשירותי הסטרימינג. לדברי המקורבים, שביקשו להישאר בעילום שם, באמזון מתכוונים להתחיל עם מספר קטן יותר של סרטים כבר בשנה הבאה ולהעלות את התפוקה לאורך זמן. מספר הסרטים המתוכנן מציב אותה ברמה זהה לזו של אולפני הסרטים הגדולים כמו פרמונט.
שירותי הסטרימינג לרוב מוותרים על בתי הקולנוע בהפקות הגדולות שלהם או מעלים את הסרטים לשירות זמן קצר לאחר הופעתו בבתי הקולנוע. נטפליקס במיוחד מכעיסה את רשתות בתי הקולנוע בשל נטייתה להעלות ישירות לשירות יותר מסרט בשבוע. כך למשל השבוע עלה לאקרנים סרט ההמשך ל"רצח כתוב היטב" בכיכובו של דניאל קרייג, ובתוך שבוע בלבד הוא יעלה לשירות הסטרימינג. הסרט הראשון הכניס 312.9 מיליון דולר בבתי הקולנוע ב-2019. עם הסרטים הידועים שהפיקה אמזון עד כה נמנה "מנצ'סטר על הים", שהיה מועמד לפרסי אוסקר אבל לא זכה להצלחה גדולה בקופות.
עד כה השתרכה אמזון מאחורי נטפליקס בכל הקשור להפקות סרטים. בעוד נטפליקס מוציאה קרוב למאה סרטים בשנה, אמזון הוציאה כ-20 בלבד, רבים מהם בשפות זרות. הדיווח על התוכנית של אמזון עזר להעלות את מניות רשתות בתי הקולנוע. מניית AMC, רשת בתי הקולנוע הגדולה ביותר בארצות הברית, עלתה ב-7.9% במסחר בניו יורק למחיר של 7.90 דולר.
אמזון אמנם החלה בתוכנית חיסכון בעלויות, הכוללת גם סבב פיטורים, אבל החברה מגדילה את ההשקעות שלה בסרטים מקוריים בעקבות רכישת אולפן הסרטים MGM ב-8.5 מיליארד דולר.