סגור

התובעת הכללית של ניו יורק זימנה את טראמפ לעדות בעניין העסק המשפחתי שלו

החשד הוא שקבוצת טראמפ מסרה מידע שקרי לבנקים ולרשויות באשר לשווי נכסיו - על מנת לזכות בהלוואות בתנאים משופרים וליהנות מהטבות מס

התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, מבקשת לזמן לעדות את נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, בפרשת ההונאה לכאורה שביצעה קבוצת טראמפ (The Trump organization) - העסק המשפחתי בבעלותו, כך דווח היום (ה') בתקשורת האמריקאית.
ג'יימס, דמוקרטית שמתמודדת על משרת מושלת ניו יורק, ביקשה לשמוע את עדותו של טראמפ ב-7 בינואר במשרדה בניו יורק, כך דיווח הוושינגטון פוסט.
משרדה של ג'יימס האשים את קבוצת טראמפ בהתעלמות מזימונים שקיבל הארגון במסגרת החקירה האזרחית שמתנהלת נגדו. לאחר שבית המשפט העליון ציווה על הארגון למלא את צווי הזימון בספטמבר, מסר משרד התובעת: "עבודתנו תמשיך ללא רתיעה כי אף אחד אינו מעל החוק".
1 צפייה בגלריה
קורונה דונלד טראמפ הבית הלבן 22.3.20
קורונה דונלד טראמפ הבית הלבן 22.3.20
דונלד טראמפ בבית הלבן
(צילום: איי אף פי)
משרדה של ג'יימס מנהל גם חקירה פלילית נגד ארגונו של טראמפ בשיתוף משרד התובע של מנהטן. באוקטובר מסר טראמפ עדות בניו יורק במסגרת תביעה שקשורה להסתערותם של מאבטחי הטראמפ טאוור על מפגינים מקסיקנים ב-2015.
בעבר כינה טראמפ את החקירה המתנהלת נגדו ״ציד מכשפות״. ג׳יימס פעלה במשך שנתיים לגלות אם קבוצת טראמפ שיקרה לבנקים ולרשויות באשר לשווי נכסיו - על מנת לזכות בהלוואות בתנאים משופרים וליהנות מהטבות מס.
בקשת העדות של טראמפ היא צעד ראשון שעשוי להוביל לכך שבית המשפט יורה לו למסור עדות. בניו של טראמפ נחקרו בשנה שעברה על ידי חוקרי משרד התובעת, ואחד מהם אף חויב להופיע בפניה על ידי בית המשפט.
במקביל, ג'יימס הודיעה על הסרת מועמדותה במירוץ לתפקיד מושל ניו יורק בשנה הבאה, ומסרה כי בכוונתה לנסות ולהיבחר מחדש לקדנציה נוספת בתפקידה הנוכחי.