סגור

טראמפ מבקש מתומכיו לסייע לו במימון מטוס חדש

בעוד "טראמפ פורס וואן", הזכור מקמפיין 2016, מקורקע, וכמה ימים לאחר שהמטוס הנוכחי שלו ביצע נחיתת חירום - הנשיא לשעבר של ארה"ב הצהיר כי הצוות שלו "בונה מטוס חדש לגמריי" וביקש סיוע

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ קרא לתומכים שלו לסייע לו במימון מטוס פרטי חדש; זאת, בשעה שהמטוס המיתולוגי שלו - "טראמפ פורס וואן" מדגם בואינג 757 - מקורקע, והמטוס הנוכחי שלו נדרש לבצע נחיתת חירום.
לפני שבוע, המטוס, מדגם Dassault Falcon 900, ביצע נחיתת חירום בניו אורלינס זמן קצר לאחר ההמראה מלואיזיאנה לפלורידה בגלל כשל במנוע. טראמפ היה על המטוס עם סוכני השירות החשאי ועובדים ויועצים. בסופו של דבר השיג טראמפ גישה למטוס פרטי אחר של אחד התורמים שלו, והגיע לפלורידה למחרת.
כאמור בבעלות טראמפ מטוס בואינג 757, הזכור מקמפיין הבחירות לנשיאות ב-2016 - ואולם הוא אינו נמצא בשימוש מאז 2018.
במייל ששלח ביום רביעי לתומכיו, הכריז טראמפ שהוא בונה מטוס חדש וקרא להם לעזור לממן אותו. "אתם זוכרים את טראמפ פורס וון?" נכתב במייל, שזכה לשיתופים נרחבים במדיה החברתית. "לפני שהפכתי לנשיא הטוב ביותר בכל הזמנים, סיירתי במדינה במטוס שלי, הידוע בשם טראמפ פורס וון. יש לי עדכון חשוב מאד על המטוס שלי, אך עליי להיות בטוח שלא תחלקו זאת עם אף אחד אחר: הצוות שלי בונה מטוס טראמפ פורס וואן חדש לגמרי".

2 צפייה בגלריה
המטוס הפרטי של דונלד טראמפ
המטוס הפרטי של דונלד טראמפ
מטוס הבואינג של דונלד טראמפ
(גטי)

לפי המייל, הבנייה של המטוס נשמרה בסודיות "אפילו כלי התקשורת של הפייק ניוז לא ידעו על זה, ואני מצפה כבר לחשוף אותו בפני כולם". בהמשך נשאלים הנמענים, "האם אתם רוצים לראות את המטוס החדש של הנשיא טראמפ?" והמייל מסכם: "אבדוק את תשובתכם בעוד שעה. תודה חבר".
המייל כלל גם קישור לאתר בו אפשר לתרום עד 2,500 דולר בחודש.
"טראמפ פורס וואן" המדובר נרכש ב-2011. הנשיא לשעבר ביצע בו התאמות, כולל הוספת הלוגו של משפחת טראמפ לכריות ולמשענות הראש.

2 צפייה בגלריה
המטוס הפרטי של דונלד טראמפ
המטוס הפרטי של דונלד טראמפ
"טראמפ פורס וואן"
(גטי)