סגור

אוסטרליה: בית המשפט הטיל קנס של 33 מיליון דולר על אתר המלונות טריווגו

הקנס, שהוא אחד הגדולים שהוטלו באוסטרליה על עוולה צרכנית, הוטל לאחר שנקבע כי האתר, שבבעלות אקספדיה, הוליך שולל צרכנים כשלא הציג את הדילים הזולים ביותר האפשריים, אלא קידם מלונות ששילמו לו

בית המשפט באוסטרליה הטיל קנס של 44.7 מיליון דולר אוסטרלי (32.91 מיליון דולר) על טריווגו (Trivago), שבבעלות חברת הנסיעות המקוונת אקספדיה, לאחר שהוליכה שולל צרכנים בנוגע לתעריפים של חדרי המלון. סכום הקנס הוא מהגדולים ביותר שהוטלו במדינה על הפרת חוק צרכנות.
בית המשפט הפדרלי הטיל את הקנס לאחר שפסק כי טריווגו, אתר להמלצה על בתי מלון, הציג בצורה כוזבת חדרי מלון כזולים ביותר, כשלמעשה קידם חדרים של מפרסמים בתשלום.
1 צפייה בגלריה
שדה תעופה מלבורן אוסטרליה נפתחת  קורונה
שדה תעופה מלבורן אוסטרליה נפתחת  קורונה
שדה התעופה במלבורן, אוסטרליה
(צילום: רויטרס)
בינואר 2020 פסק בית המשפט באוסטרליה שהחברה הפרה את חוק הצרכנות והוליכה שולל את הצרכנים על ידי שימוש באלגוריתם שקידם מלונות ששילמו על כל הקלקה, ולא הציג את התעריפים הנמוכים ביותר הזמינים.
"ההפסד או הנזק שנגרמו מההפרות של טריווגו היו משמעותיים", כתב בפסיקה השופט נייתן מושינסקי. הוא ציין כי הצרכנים היו יכולים להזמין חדר באותו מלון בתעריף נמוך יותר.
יו"ר ועדת התחרות והצרכנות האוסטרלית (ACCC) ג'ינה קאס-גוטליב אמרה בתגובה כי טריווגו ניצלה את הרצון של הצרכנים למצוא את העסקה הטובה ביותר, והחלטת בית המשפט להטיל קנס גבוה כל כך משקפת את חומרת העבירה.
מטריווגו נמסר בתגובה כי לאחר הפסיקה הראשונית ב-2020 הם עבדו במהירות לשנות את האתר "כך שיתאים לפסיקת בית המשפט".