סגור

בריטניה שומרת על המורשת: תמשיך להפעיל 5,000 תאי טלפון ציבוריים אדומים

רגולטור התקשורת הבריטי Ofcom הודיע כי חלק מתאי הטלפון האדומים יישמרו, והגיש הצעת חוק שתמנע הסרתם מאזורים כפריים עם כיסוי סלולר חלש או לא מלא. מנהלת בכירה: "הטלפון הציבורי הזה יכול להיות קו מציל חיים בשעת צורך גדולה"

רגולטור התקשורת הבריטי Ofcom הודיע אתמול כי אלפי תאי טלפון ציבורי אדומים יזכו להגנה, ישומרו כפי שהם ולא יוסרו מהדרכים.


בהודעה מיוחדת בעניין נאמר כי התאים האמורים, שרידים לעולם העתיק של טרום המובייל, נותרו גם היום במקרים רבים "קו החיים" במקרי חירום ובאופן כללי עבור תושבים רבים במדינה.

2 צפייה בגלריה
תא טלפון אדום מורשת בריטניה
תא טלפון אדום מורשת בריטניה
תא טלפון אדום בבריטניה
(שאטרסטוק)

הרגולטור הגיש בהתאם הצעת חוק, שתמנע הסרת 5,000 תאי טלפון אדומים מאזורים כפריים עם כיסוי סלולר חלש או לא מלא. בנוסף לאלה, מוצעת הגנה על תאים שבהם נעשו 52 שיחות טלפון ב-12 החודשים האחרונים.
כמו כן, במסגרת החקיקה שצפויה לעבור, יאסר על הסרת תאי טלפון עם פחות שיחות, אך שבוצעו מהם שיחות קריאה לשירותי החירום במדינה, בשל תאונת דרכים באזור מבודד יחסית או של אנשים שהיו קרובים להתאבדות.
לדברי אופקום, נותרו כיום 21 אלף תאי טלפון ציבוריים, ובתקופה שבין מאי 2019 למאי 2020 בוצעו מהם 150 אלף שיחות למוקדי החירום הראשיים (משטרה, אמבולנסים וכוחות כיבוי), ועוד 45 אלף שיחות לשירותי סיוע אחרים.

2 צפייה בגלריה
תא טלפון אדום מורשת בריטניה
תא טלפון אדום מורשת בריטניה
תא טלפון אדום. מורשת בריטניה
(שאטרסטוק)

"מחלק מהתאים שאנחנו מתכוונים להגן עליהם בוצעו יחסית מספר נמוך של שיחות, אבל אם אחת מאלה נעשתה מילד במצוקה, מאדם שהיה מעורב בתאונה או מאדם ששוקל התאבדות, הטלפון הציבורי הזה יכול להיות קו מציל חיים בשעת צורך גדולה", אמרה סלינה שנדהה (Selina Chadha), המנהלת האחראית על הקישוריות באופקום. "אנחנו גם רוצים להבטיח שאנשים באזורים ללא כיסוי מובייל, בעיקר באזורים כפיים, יוכלו גם בהמשך לבצע שיחות", הוסיפה שנדהה.
לפי נתוני BT (בשמה הקודם בריטיש טלקום), כמעט מחצית מתאי הטלפונים הציבוריים והאדומים הוסרו ממקומם, מול הצמיחה של תקשורת המובייל. כ-6,500 תאים הומרו לצרכים קהילתיים שונים - מיני ספריות, מתחמי גלריה קטנטנים, אחסון מכשירי החייאה או צרכים אחרים.